۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
نمایشگاه کالای ایرانی به زودی برگزار می شود| مجوز واردات خودرو سنگین به برند دارای خدمات می دهیم
رئیس سازمان صمت البرز در پاسخ به بازار

نمایشگاه کالای ایرانی به زودی برگزار می شود| مجوز واردات خودرو سنگین به برند دارای خدمات می دهیم

رئیس سازمان صمت البرز درباره علت برگزار نشدن نمایشگاه توانمندی های البرز گفت: احداث نمایشگاه البرز با چالش هایی روبرو شد ولی به زودی در مکان دیگری نمایشگاه کالای ایرانی برگزار می شود.

به گزارش بازار، رامین ربیعی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری در محل سازمان صمت البرز گفت: صدور مجوز سرمایه گذاری در بخش تولید در سال های قبل پنج ماه بود که با تدابیر و اقدامات انجام شده، این زمان به یک روز کاهش یافته است.

ربیعی با اشاره به شتاب بالای سرمایه گذاری در البرز، گفت: این روند تا حدی است که هیچ سوله خالی با کاربری تولید در استان پیدا نمی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان سرمایه «داخلی و خارجی» در بخش تولید استان جذب شده، گفت: این سرمایه گذاری منجر به صدور ۳۶۳ پروانه بهره برداری صنعت با اشتغالزایی ۲۳ هزار نفری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با تاکید بر اینکه فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری با هدف اشتغالزایی و رونق اقتصادی و تولید یکی از برنامه های کلیدی و اولویت دار استان است گفت: برای تحقق این هدف و تسهیل امر، کمیته ها و کارگروه های اضافی حذف شده است.

ربیعی با اشاره به وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای جذب سرمایه گذاری تولید و توسعه اشتغال به عنوان یک راهبرد ملی گفت: برای توسعه فعالیت تولیدی و اقتصادی به تامین زیر ساخت های انرژی در زمینه «برق، آب، گاز ،مخابرات» و امثال آن نیاز داریم که همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان را می طلبد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰ پروانه بهره برداری دانش بنیان در بخش صنعت استان صادر شده است، گفت: ۷۵ معدن نیز در استان داریم که ۵۰ معدن آنها فعال است و طبق قوانین محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت دارند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال بازار که چرا به رغم توانمندی بالای صنعتگران البرز نمایشگاهی برای معرفی آن برگزار نمی شود، گفت: احداث محل برگزاری نمایشگاه بین المللی البرز با چالش هایی مواجه شده ولی به زودی نمایشگاه کالای ایرانی در محل دیگری برگزار می شود.

ربیعی همچنین در پاسخ به این سوال که مجوز واردات خودرو سنگین با چه شروطی داده می شود و آیا خدمات پس از فروش هم برای واردات خودرو ها مد نظر قرار می گیرد، گفت: ما مجوز را برای انواع خودرو سنگین بنا بر نیاز در خواست کننده صادر می کنیم ولی به طبع خود وارد کننده این موضوع را در نظر می گیرد و دستگاه های بالا دست نیز مجوز را به برند هایی می دهند که حائز این شرط باشند.

کد خبر: ۲۲۲٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha