۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
رونق بورس باید تداوم داشته باشد
نماینده مردم سپیدان در مجلس مطرح کرد

رونق بورس باید تداوم داشته باشد

علیزاده، نماینده مردم سپیدان در مجلس معتقد است دولت با کنترل نقدینگی سرگردان در کشور و جذب آن در بورس می‌تواند نرخ تورم را نیز کاهش داده و آن را در خدمت تولید قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده درباره ظرفیت بازار سرمایه کشور برای جذب نقدینگی از سطح جامعه، گفت: اگر سرمایه‌ها پس از ورود به بورس به بخش‌های تولیدی تزریق شوند ظرفیت بسیار خوبی در اقتصاد ایجاد خواهد شد، اما درصورت روانه شدن این سرمایه‌ها به بازارهای کاذب، فرصتی برای دلالی کاذب ایجاد می‌شود و این یعنی ایجاد حباب در اقتصاد کشور.

سرمایه‌های سرگردان در کشور به بورس تزریق و منتج به تولید شود
نماینده مردم سپیدان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه سرمایه‌های کلانی در جامعه سرگردان است، ادامه داد: متاسفانه سفته‌بازی‌ها و دلالی‌های بسیاری در حوزه‌های مسکن و خودرو شکل گرفته است، اما اگر این سرمایه‌ها به بورس تزریق و منتج به تولید شود اتفاق بسیار خوبی برای اقتصاد کشور رخ خواهد داد هرچند مجلس یازدهم نیز رونق بورس را در برنامه‌های خود دارد.

وی ادامه داد:حضور مردم در بازار سرمایه ضرورت دارد، چراکه بازار پولی و سایر بازارها ظرفیت جذب حجم بالای نقدینگی موجود در جامعه را ندارند لذا فعال‌تر شدن بازار بورس نیازی ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، معتقد است هدایت نقدینگی به سمت بورس، بدون نیاز به صرف هزینه توسط دولت، نقدینگی را از سطح بازار جمع می‌کند.

دولت با کنترل این نقدینگی می‌تواند، نرخ تورم را نیز کاهش دهد
به گفته وی دولت با کنترل این نقدینگی می‌تواند، نرخ تورم را نیز کاهش دهد، همچنین نقدینگی جذب شده در بورس، در خدمت تولید قرار می‌گیرد.

نماینده مردم سپیدان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  ضمن تاکید بر اینکه باید رونق کنونی بورس را ثابت نگاه داشت، اظهار کرد: دولت با اتخاذ تدابیر بورسی، بحث واگذاری‌ها به بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را همچنان ادامه دهد.

کد خبر: ۲۲٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha