۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
نظام مالیاتی کشور هوشمند می‌شود/ افزایش عدالت و سلامت اداری
رئیس سازمان امور مالیاتی:

نظام مالیاتی کشور هوشمند می‌شود/ افزایش عدالت و سلامت اداری

لرستان- پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی از هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: این مهم به افزایش عدالت و سلامت اداری کمک و از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

به گزارش بازار، امیدعلی پارسا صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل مالیات لرستان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن بسیاری از مشاغل، امورات مالیاتی به ماه‌های بعد موکول و سعی شده با مشاغلی که آسیب دیده است همراهی شود و تمرکز بر بخش‌هایی باشد که امکان پرداخت مالیات دارند.

وی با بیان اینکه مشاغلی که در قضیه کرونا آسیب ندیده‌اند باید مالیات خود را بپردازند، افزود: اگر همه کسب و کارها از مالیات معاف شوند نمی‌توان کشور را اداره کرد بنابراین مشاغلی که آسیب ندیده‌اند باید مالیات خود را پرداخت کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه سهمیه وصول مالیات در ۲۰ استان آخر کشور کاهش یافته است، عنوان کرد: سهمیه این استان‌ها را کاهش داده‌ایم تا به استان‌هایی که سرمایه و ثروت بیشتری دارند اضافه کنیم و عدالت مورد نظر در بخش مالیات محقق شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تمام کسب و کارها شرایط یکسانی ندارند در داخل هر استان نیز پرداخت مالیات برای همه مردم به یک شکل نیست بنابراین باید تمرکز وصول مطالبات بر روی ۲۰ درصد توانمندی جامعه باشد.

پارسا با اشاره به اینکه ۴۵ درصد کل وصولی‌های کشور مربوط به تهران است که باید به بالای ۵۰ درصد برسد، تصریح کرد: تخصیص بودجه استان‌ها بر اساس درصد وصولی‌های انجام شده است، به طور مثال نباید وضعیت وصول مطالبات لرستان و استان‌های برخورداری مانند تهران یکسان باشد چرا که مردم لرستان سطح معیشت پایین‌تری دارند.

وی گفت: در راستای مبارزه با فساد و سلامت اداری در سازمان مالیاتی، توصیه و سفارش اگر خارج از اصول باشد خدمت نیست بلکه بی‌قانونی، رانت‌خواری و فساد است؛ در تمام دنیا مالیات هوشمند برقرار است به طوری که داده‌ها و اطلاعات مربوط به معاملات و دارایی‌ها در اختیار امور مالیاتی قرار می‌گیرد و زمانی که با اتکا بر این اطلاعات اقتصادی، اظهارنامه مالیاتی پیش فرض ایجاد شد، هر کس متناسب با ثروتش مالیات می‌دهد و عدالت به معنی واقعی اجرا می‌شود. 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: برنامه داریم امسال سیستمی طراحی کنیم که اطلاعات تمام معاملات روزانه کشور در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد و با این سیستم هوشمند، عدالت و سلامت اداری بیشتر و فرار مالیاتی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی خط قرمز ما است، اظهار داشت: فرار مالیاتی پولشویی محسوب می‌شود بنابراین با اجرای طرح هوشمندسازی شاهد جهشی در درآمدهای مالیاتی خواهیم بود.

کد خبر: ۲۲٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha