۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
فقر محصول بی‌عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است
رییس قوه قضاییه؛

فقر محصول بی‌عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است

ری- رئیسی، رییس قوه قضاییه گفت: فقر امر مذموم و محصول بی‌عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی صبح سه شنبه در رزمایش برکت امام خمینی (ره) که در حرم مطهر امام‌راحل برگزار شد با اشاره به اینکه در عدل و جود دو تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: طبق روایتی از حضرت علی(ع) عدل آن چیزی است، که هرچیز را در جای خود قرار دهد، اما در جود و احسان چشم پوشی از حق خود و بخشیدن آن به دیگران دیده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل اجرای عدالت در همه حوزه‌ها بوده است، افزود: عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، عدالت انفسی، عدالت آفاقی و… حوزه‌های گوناگون عدالت محسوب می شوند چرا که عدالت گسترده‌ترین مقوله‌ فراگیر است.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: فقر امر مذموم و محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است و از آرمان‌های امام راحل جامعه ای مبتنی بر عدالت، عقلانیت، معنویت و اخلاق بود لذا زیبنده چهره نظام اسلامی نیست که در جامعه فقر وجود داشته باشد و باید در این زمینه تلاش های مضاعفی صورت گیرد.

وی عنوان داشت: امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حرکت مردمی توزیع چهار میلیون بسته کمک معیشتی به فقرا و محرومان را انجام داده است، اما می‌بینیم، در کشورهای غربی و آمریکا با محرومان و مستضعفان چطور برخورد می‌شود.

رییس دستگاه قضا گفت: کمک مومنانه که هم زمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) صورت گرفته باید به رخ جهانیان کشیده شود و دیدیم که در اوضاع کرونا مردم و دستگاه ها چگونه با دستور رهبری پای کار آمدند و حماسه آفریدند.

رییسی با اشاره به اینکه خدمت به فقرا و مستمندان باید برای خدا و بی منت باشد، بیان داشت: چیزی که امروز در جهان مشاهده می‌شود، برای تحکیم موقعیت، جلب توجه دیگران و رسیدن به منفعت بیشتر است، اما خدمت مورد نظر امام فقط و فقط برای خدا بوده است.

وی به تاکید امام بر استکبارستیزی آمریکا گفت: استکبارستیزی و مستضعف گرایی دو مورد از آموخته‌های امام (ره) بود و رفتار امروز پلیس آمریکا با یک رنگین پوست نشان دهنده آمریکای بی نقاب است و این چهره حقیقی باید به مردم نشان داده می شد.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: خدمت بر سه قسم است که شامل خدمت مادی گرایانه، انسان مداری و خدمتی که مد نظر امام (ره) بود، خدمت به مردم خدمت به خدا است.

کد خبر: ۲۲٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha