۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
خطر رکود اقتصادی در بریتانیا برای سال ۲۰۲۳ رفع شده است
صندوق بین المللی پول:

خطر رکود اقتصادی در بریتانیا برای سال ۲۰۲۳ رفع شده است

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود تاکید کرد که خطر رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ از بریتانیا رفع شده است.

به گزارش بازار؛ صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود تاکید کرد که خطر رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ از بریتانیا رفع شده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش به روز رسانی شده خود آورده است که با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی حاکم بر بریتانیا، احتمال وقوع رکود اقتصادی در این کشور رفع شده و با اینحال هشدار داد که وضعیت ثبات اقتصادی این کشور همچنان شکننده به نظر می رسد.

به گفته صندوق بین المللی پول، میزان تولید ناخالص بریتانیا در سال جاری ۰.۴ درصد رشد خواهد داشت. با اینحال، بریتانیا در ماه آوریل بدترین وضع رشد تولید ناخالص داخلی را با عدد ۰.۳ درصد تجربه کرد که به گفته صندوق بین المللی پول، به احتمال زیاد این وضعیت طی ماه های آتی بهبود خواهد یافت.

صندوق اعلام کرده است که چشم‌انداز بهبود یافته منعکس‌کننده انعطاف‌پذیری غیرمنتظره تقاضا است که تا حدی با رشد سریع‌تر از حد معمول دستمزد، هزینه‌های بیشتر دولت و بهبود اعتماد کسب‌وکار همراه شده است.

از سوی دیگر، ریزش قیمت حامل های انرژی و عادی سازی زنجیره عرضه سوخت در مقیاس جهانی نیز به بهبود وضعیت اقتصادی بریتانیا کمک کرده است.

علیرغم دلگرمی های مطرح شده از سوی صندوق بین المللی پول در خصوص بهبود وضعیت تولید ناخالص داخلی این کشور، در بخش دیگری از گزارش صندوق نسبت به وضعیت کلی اقتصاد بریتانیا هشدار داده شده است.

در این گزارش آمده است: فعالیت های اقتصادی نسبت به سال گذشته به طور قابل توجهی کند شده و تورم به دنبال شوک شدید شرایط تجاری ناشی از جنگ اوکراین و تا حدی، کاهش عرضه نیروی کار ناشی از همه گیری جهانی کرونا همچنان بالا است.

کد خبر: ۲۲۲٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha