۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
رویکرد جدید وزارت نیرو، تکیه بر تحول دیجیتال و هوشمندسازی است
معاون تحقیقات وزیر نیرو:

رویکرد جدید وزارت نیرو، تکیه بر تحول دیجیتال و هوشمندسازی است

اولیا، معاون تحقیقات و منابع انسانی در نشست با اعضای انجمن بهره وری ایران، توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی را رویکرد جدید وزارت نیرو در ارتقای بهره‌وری و امری مهم برای آینده صنعت برق کشور عنوان کرد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، نشست انجمن بهره‌وری ایران و با موضوع بهره وری انرژی در محل پژوهشگاه نیرو با حضور جمعی از متخصصان حوزه انرژی و بهره وری کشور برگزار شد.

 در این جلسه محمدصالح اولیا، معاون تحقیقات و منابع انسانی، ضمن بیان اهمیت و تأثیر قابل توجه بهبود بهره وری انرژی بر اقتصاد کشور، تاکید کرد: باید به موضوع بهره وری نگاه جامعی داشته باشیم و علاوه بر توجه به ورودی‌ها و خروجی‌های ملموس، به موضوعات مهمی از جمله تخریب محیط زیست و تلفات منابع که تأثیر بسیاری بر قیمت تمام شده محصول دارد، توجه نماییم.

وی همچنین از انرژی‌های تجدیدپذیر به‌عنوان بازیگر جدید در ارتقای بهره‌وری انرژی نام برد و ادامه داد: به‌رغم رشد سریع تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در سال‌های اخیر، با توجه به عقب ماندگی سهم آن از کل تولید انرژی نسبت به اهداف برنامه، وزارت نیرو توجه بخصوصی به این موضوع در برنامه‌های خود دارد.

وی در ادامه با اشاره به یافته‌های گزارش‌های جهانی در مورد بهره‌وری انرژی، توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی را امری مهم برای آینده صنعت برق کشور دانست.

اولیا با اشاره به راهبردهای وزارت نیرو و برنامه‌های نیرو، بازسازی شبکه‌ها و کاهش تلفات و نیز مدیریت تقاضا و مصرف را موضوعات مهم بخش برق دانست و افزود: برنامه پیک سایی وزارت نیرو و موفقیت‌های این برنامه در مدیریت خدمات در تابستان سال ۹۸ بسیار چشمگیر بوده و این رویکرد باید در مجموعه صنعت برق تقویت شود.

وی همچنین بالا بودن مصرف برق و شدت انرژی را یکی از چالش‌های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: طرح‌های بهینه سازی مصرف انرژی مثل تعویض کولرهای گازی فرسوده، ممیزی انرژی و اصلاح روشنایی ادارات و معابر، توسعه پلتفرم‌های نوآوری و استفاده از استارتاپ‌ها برای پیک سایی جهت گیری مهم وزارت نیرو برای ارتقای بهره وری انرژی خواهد بود.

وی در پایان به تحلیل شاخص‌های بهره‌وری در حوزه صنعت برق پرداخت و بر پایش مستمر شاخص‌های بهره وری و هدف گذاری مناسب در این حوزه تاکید کرد.

در این نشست حمیدرضا حسینی آشتیانی؛ مدیرعامل شرکت آریانا با ارائه وضعیت کلی بهره‌وری انرژی در ایران به بیان برخی از دستاوردها در زمینه صنعت برق و نگرانی‌های مرتبط با آینده پرداخت.

همچنین سعید مهذب ترابی؛ مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های خدمات انرژی، چالش‌های ارتقای بهره وری انرژی را مورد بحث قرار داد.

حاضرین در این نشست نیز ضمن طرح نظرات و پرسش‌های خود، درباره موضوعات مختلف بهره وری انرژی به تبادل نظر پرداختند.

در انتها سیدحمید کلانتری رییس انجمن بهره وری ایران، آمادگی انجمن را درخصوص تشکیل اتاق فکر برای ارتقای بهره وری در وزارت نیرو اعلام نمود.

کد خبر: ۲۲٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha