۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
احداث خط تراموا در تهران؛ اتصال وردآورد به پایانه شرق
شهردار تهران خبر داد

احداث خط تراموا در تهران؛ اتصال وردآورد به پایانه شرق

شهردار تهران با تاکید بر استفاده از الگوهای حمل‌ونقل ریلی متنوع در تهران، گفت: قرار است به جای خط نخست بی. آر. تی، یک خط تراموا (ال. آر. تی) از پایانه شرق تا میدان آزادی و ورد آورد احداث شود.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی امروز سه شنبه در هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی راه‌آهن که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، افزود: ظرف زمانی تکمیل این خط از آغاز پروژه یکسال و هشت ماه است و در رابطه با گسترش ال ار تی از پایانه شرق به اتوبان همت و پس از آن وردآورد اخیرا اقدامات تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

زاکانی تاکید کرد: خوشبختانه فناوری سیگنالینگ نیز در کشور ما بومی شده‌است و ما هم به جز خطوط ۱ و ۲ مترو از این فناوری به صورت بومی استفاده می‌کنیم. تمامی این موارد نشان می‌دهد افق بهره‌مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است.

وی گفت: در شهرداری تهران ما به دنبال افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل‌ونقل‌های شهری هستیم. البته پیش از این با هوشمند سازی تهران باید نیاز مردم به رفت‌وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

تلاش برای آغاز عملیات احداث خط ۹ مترو در سال جاری
زاکانی در ادامه افزود: برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی هدفگذاری شده بود تا سال ۱۴۲۰، خطوط ۱۱ گانه مترو شهر تهران با ۳۲۷ ایستگاه و ۴۵۳ کیلومتر طول افتتاح شود، اما با این وجود در تلاشیم برای حل مشکلات مردم زودتر و تا سال ۱۴۰۸ به این افق برسیم.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت خط ده مترو امسال و خط ۸ و ۱۱ نیز در سال آینده آغاز می‌شود. همچنین امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط ۹ نیز در سال جاری شروع شود.
شهردار تهران تاکید کرد: در کنار این هدفگذاری، فرآیند تکمیل ۷ خط نخست مترو تهران نیز پیگیری می‌شود که در نتیجه آن مطلوبیت استفاده از مترو تهران ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

تهران روزانه پذیرای ۴ میلیون مسافر است
زاکانی ادامه داد: روزانه تهران پذیرای ۴ میلیون نفر مسافر است، بخش عمده‌ای از این مسافران باید به وسیله‌ی خطوط ریلی جابه‌جا شوند، به همین جهت دنبال اتصال شهرهای پیرامونی به تهران با راه آهن هستیم، به عنوان مثال تا شهریور امسال با افتتاح ایستگاه پرند این شهر به تهران از طریق ریل متصل خواهد شد. یا در مثالی دیگر مطابق مصوبه هیات دولت قرار است شهر ورامین در آینده‌ای نزدیک به جای راه‌آهن از طریق مترو به تهران متصل شود.

در این کنفرانس زاکانی همچنین گفت: بالاترین مشکلات شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و بدمسکنی و بی مسکنی است. ریشه‌ی بخش عمده‌ای از این مشکلات به حمل و نقل و زیرساخت‌های محدود آن در تهران برمی‌گردد. به نحوی که اکنون تنها ۳۴ درصد از رفت‌وآمدهای درون شهری با وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha