۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
تصمیم گوگل برای امحای هزاران حساب کاربری بلا استفاده از ماه دسامبر
هشدار به کاربران گوگل؛

تصمیم گوگل برای امحای هزاران حساب کاربری بلا استفاده از ماه دسامبر

سیاست های جدید اعلام شده از سوی گوگل نشان می دهد که این شرکت قصد دارد هزاران حساب کاربری در پلتفرم های جیمیل، گوگل درایو و سرویس عکس گوگل فوتوز که از سوی کاربران بلا استفاده مانده اند را امحا نماید.

به گزارش بازار؛ شرکت گوگل از تصمیم خود برای امحای هزاران حساب کاربردی جی میل (Gmail) که مدت هاست مورد استفاده قرار نگرفته اند خبر داد.

بر اساس این گزارش، سیاست های جدید اعلام شده از سوی گوگل نشان می دهد که این شرکت قصد دارد هزاران حساب کاربری در پلتفرم های جیمیل، گوگل درایو و سرویس عکس گوگل فوتوز که از سوی کاربران بلا استفاده مانده اند را برای همیشه امحا نماید.

همچنین در صورت از بین رفتن حساب های کاربری، ایمیل ها و فایل های موجود بر روی آن نیز برای همیشه از دسترس کاربران خارج خواهد شد.

با اینحال، گوگل شرایطی را برای امحای حساب های کاربری بلا استفاده اعلام کرده که از جمله، عدم استفاده از آنها برای مدت دو سال گذشته بوده و بدیهی است این سیاست جدید مشمول حساب های کاربری فعال و یا بلا استفاده در مدت زمان کمتر از زمان اعلامی این شرکت نخواهند بود.

نکته دوم اینکه این سیاست جدید قرار است از ماه دسامبر سال جاری اعمال شود و کاربران می توانند با ورود به حساب کاربری گوگل خود که مدتی است از آن استفاده نکرده اند، جلوی اعمال این سیاست بر روی حساب کاربریشان را بگیرند. برای این کار تنها کافی است یک بار وارد حساب کاربری خود شده و بدون اقدام خاصی مجددا از آن خارج شوید.

همچنین این سیاست مشمول حساب های کاربری شخصی شده و اشخاص حقوقی اعم از شرکت ها و سازمان ها مشمول مقررات جدید گوگل نخواهند شد.

گوگل هدف خود از اجرای این سیاست را افزایبش ضریب امنیت سایبری خود اعلام کرده و معتقد است حساب های کاربری غیر فعال می توانند به منبع مهمی برای تولید اسپم و انتشار آن در شبکه گوگل تبدیل شوند.

کد خبر: ۲۲۲٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha