۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
طرح اتصال ۲ خط متروی پایتخت به خطوط راه آهن کشور
مدیرعامل شرکت متروی تهران خبر داد

طرح اتصال ۲ خط متروی پایتخت به خطوط راه آهن کشور

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره طرح اتصال دو خط متروی پایتخت به خط راه آهن تهران-مشهد گفت: جلسه بررسی این طرح با حضور استاندار تهران، مدیران شرکت راه آهن و شرکت متروی تهران برگزار شده است.

به گزارش بازار، محسن هرمزی تصریح کرد: به درخواست معاون رئیس جمهور و استاندار تهران، گزارش مطالعاتی این طرح تهیه و آماده شده است و این گزارش به زودی به استاندار تهران تحویل می شود تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه براساس این طرح «ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری» مدنظر قرار می گیرد و در یک بازه زمانی حداکثر ۳۶ ماهه مترو به شبکه راه آهن متصل می شود، افزود: براساس این ایده ایستگاه شهرری که یک ایستگاه تقاطعی در خطوط یک و ۶ مترو محسوب می شود، به خط راه آهن سریع السیر تهران – مشهد که در دست ساخت است، متصل شده و همچنین می‌توان با خط حومه ای راه آهن تهران – گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن انجام می شود.

هرمزی ادامه داد: در حال حاضر نیز ایستگاه متروی میدان راه آهن واقع در خط ۳ مترو با ایستگاه مسافرگیری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران تلاقی پیدا کرده و تبادل مسافر در آن هم اکنون صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۲۲٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha