۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
 ۴۶ هزار نفر عضو صندوق کشاورزی، روستایی و عشایری زنجان هستند
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زنجان:

۴۶ هزار نفر عضو صندوق کشاورزی، روستایی و عشایری زنجان هستند

زنجان- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زنجان از عضویت ۴۶ هزار و ۷۴۷ نفر در این صندوق خبر داد و گفت: طی سال گذشته تعداد بیمه شدگان نسبت به سال ۹۷ رشد ۸۴ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، علی  عباسی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از ۱۰ خرداد سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد و هدف از تاسیس این صندوق، اصل ۲۹ قانون اساسی در راستای اجرای قانون ساختار نظام رفاه و تامین اجتماعی بود، گفت:  ۱۲۷ هزار نفردر استان تحت پوشش هیچ گونه صندوق بیمه‌ای نیستند.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۶ هزار و ۷۴۷ نفر عضو صندوق کشاورزی، روستایی و عشایری در استان زنجان هستند و طی سال گذشته تعداد بیمه شدگان نسبت به سال ۹۷ رشد ۸۴ درصدی داشته است.

مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زنجان، گفت: ضریب نفوذ صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در استان ۳۳.۵ درصد که از میانگین کشوری بالاتر است.

عباسی با اعلام این که روستائیان، عشایر و افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه روستائیان کشاورزان و عشایر شوند، گفت: رانندگان مناطق برون شهری، شاغلان در عرصه‌های صنایع دستی نیز می‌توانند در عضویت صندوق قرار گیرند.

وی ابراز کرد: طی سال گذشته ۶۰۰ نفر حکم مستمری از صندوق در زنجان دریافت کردند و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب افرادی که دارای معیشت پایینی هستند پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۲٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha