۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
چتر بیمه برای پیک موتوری‌ها باز نمی‌شود | امنیت دغدغه شاغلان صنف
رئیس اتحادیه پیک موتوری تهران در گفتگو با بازار:

چتر بیمه برای پیک موتوری‌ها باز نمی‌شود | امنیت دغدغه شاغلان صنف

تهران- محمدی، رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران گفت: مهم‌ترین خواسته پیک موتوری‌ها امنیت شغلی است زیرا با وجود مخاطرات این شغل، کماکان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند.

داوود محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مهم ترین خواسته پیک موتوری ها امنیت است، تاکید کرد: پیک ها به عنوان یک گروه شغلی شناخته نمی شوند و مسلما زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی نیز قرار ندارند.

وی افزود: علیرغم وجود کار پر خطر پیک موتوری ها، هیچ نهادی سلامت و مستمری بازنشستگی آنها را تضمین نکرده گرچه مکاتباتی با سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته اما کماکان این مشکل لاینحل باقی مانده است.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهرانبیان کرد: سال ۱۴۰۱ سال سختی برای تمام اصناف بخصوص صنف پیک موتوری بود؛ به طوری که ۵۰ درصد از اعضای این صنف از این شغل خارج شدند.

محمدی با بیان اینکه شهرداری با موازی کاری مشکلات بسیاری را برای صنف ما درست کرده و لذا باید به این موضوع رسیدگی شود، تاکید کرد: یک طلافروشی یک نوع پروانه کسب بیشتر ندارد اما اعضای صنف ما باید مواردی مانند پروانه کسب، پروانه اشتغال، عوارض های منتهی به طرح ترافیک، پروانه فعالیت، صدور بار برگ و... را رعایت کنند که هزینه های بسیاری را بر دوش فعالان این شغل می گذارد.

وی تاکید کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک در حوزه بار و کالا با صدور دستورهایی بی حساب و کتاب ما را اذیت و باعث برهم خوردن نظم شهری می شود.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تهران گفت: برخی مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات ما ندارند گرچه موعد انتخابات قول های بسیاری داده می شود که به مرور زمان فراموش می شوند، پیشنهاد ما این است که پس از انتخابات فیلم های مناظره شان را دوباره ببینند تا شاید قول هایشان را به یاد آورند.

کد خبر: ۲۲۲٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha