۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
میزان وصول مالیات در کردستان در سال گذشته به بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال رسید
مدیرکل امور مالیاتی کردستان:

میزان وصول مالیات در کردستان در سال گذشته به بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال رسید

سنندج – فعله گری، مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان از وصول بیش از ۱۷هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال مالیات در استان کردستان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی استان کردستان مصطفی فعله گری اظهار داشت: این رقم مربوط به کلیه منابع مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده می باشد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل استفاده سازمان مالیاتی از اطلاعات ورودی کارتخوان ها و ایجاد شفافیت بیشتر نسبت به قبل شاهد افزایش مالیات بخش مشاغل بودیم، افزود: میزان وصولی مالیات مشاغل در سال گذشته به میزان دو هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال و به نسبت سال ۱۴۰۰ حدود ۸۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان ادامه داد: برخلاف تمام شایعات مربوط به زیاد بودن مالیات مشاغل در استان، مالیات وصولی مربوط به تمامی بخش مشاغل در استان اعم از وکلا، پزشکلان، مهندسین و بازار، در کل تنها حدود ۱۵ درصد کل مالیات وصولی استان می باشد.

فعله گری گفت: براساس آمار، مالیات حقوق در دو بخش دولتی و خصوصی نیز با مبلغ سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال وصولی، حدود ۲۳ درصد وصولی مالیات در استان را شکل داده که نشان می دهد مالیات وصولی از حقوق کارمندان بیشتر از مالیات وصولی از مشاغل استان است.

وی افزود: علاوه بر مالیات مستقیم، در بخش مالیات غیرمسقیم یا ارزش افزوده نیز حدود ۶ هزار ۲۵۱ میلیارد ریال وصولی داشتیم که این مبلغ بالغ بر ۳۵ درصد کل وصولی سال ۱۴۰۱ می باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: از مجموع مالیات بر ارزش افزوده وصولی، رقمی بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به هزار و ۷۰۲ شهرداری و دهیاری در سطح استان طی سال گذشته پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۲۲٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha