۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی کشور نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد

نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی کشور نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یکی از خلأهای بخش تحقیقات کشاورزی را نبود نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی کشور دانست و گفت: برای ایجاد نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش بازار، سید مجتبی خیام نکویی افزود: علیرغم اینکه قانون مناسبی در حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری کشور وجود دارد اما با خلا نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی روبرو هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نسخه پشتیبان ذخایر ژنتیکی می‌تواند گونه‌های منحصربه‌فرد هر کشور را بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال برای نسل‌های آینده حفاظت کند اظهار داشت: این اقدام از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است تا جایی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا برای حفظ ذخایر ژنتیکی خود اقدام به ایجاد نسخه پشتیبان می‌کنند به طور مثال بانک ژن پشتیبان نروژ در سیبری فعال است و یا برزیل نسخه پشتیبان قوی دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از تنوع زیستی گیاهی و جانوری با وجود تغییر اقلیم و فعالیت‌های عمرانی در معرض خطر قرار دارد که برای این مهم باید لزوماً قانونی وجود داشته باشد که محققان و پژوهشگران بخش تحقیقات کشاورزی در تیم‌های عمرانی جهت حفظ تنوع زیستی حضور داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha