۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
فراوری گل‌ محمدی برای ورود به بازارهای صادراتی ضروری است
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

فراوری گل‌ محمدی برای ورود به بازارهای صادراتی ضروری است

اصفهان- رئیس زاده، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: فراوری گل‌ محمدی برای ورود به بازارهای صادراتی ضروری است.

احمدرضا رئیس‌زاده در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه این فرآورده ها از جمله اقلام صادراتی محسوب می شود و در سال گذشته بیش از ۹۰۰ تن انواع گلاب و عرقیات و مشتقات گل محمدی از استان اصفهان به ارزش یک میلیون دلار به کشورهای بلغارستان، آلمان، امارات متحده عربی، ژاپن و کانادا، عراق و کویت صادر شد، اظهار داشت: با تمام اینها وقتی که اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده گل در کشور به شمار می رود ظرفیت بیشتری برای صادرات دارد اما ما می توانیم از طریق تولید بیشتر جایگاه بهتری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه صادرات اسانس نیز نیازمند توجه به بازارهای صادراتی هستیم، افزود: اگر قرار باشد سرمایه‌گذاری به بحث اسانس‌گیری گل محمدی ورود کند، بایستی در زمینه بازارهای صادراتی آن نیز کار کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساختها و تربیت متخصصان ضرورت دارد، بیان کرد: کشورهای دیگر بسیاری از محصولات کشاورزی ما از جمله گل محمدی را به شکل خام و با قیمت پایین دریافت و با فراوری به شکل‌های مختلف عطر، اسانس و حتی شکلات و بیسکویت با قیمتهای چند برابر محصول خام وارد بازار هدف می‌کند.

وی گفت: لازم است ما نیز همسو با درخواست مشتری در این عرصه وارد عمل شویم تا از خام فروشی که به صنعت کشور ضربات زیادی وارد می کند، جلوگیری شود و این سیر نیازمند همیاری همه مسئولان و بخش خصوصی، دانش بنیان‌ها و دانشمندان این عرصه است.

کد خبر: ۲۲۲٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha