۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
۶۶۰ محصول دانش بنیان در مازندران تولید می شود
معاون استاندار مازندران در گفتگو با بازار:

۶۶۰ محصول دانش بنیان در مازندران تولید می شود

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به وجود ۱۲۲ شرکت دانش بنیان در استان گفت: ۶۶۰ محصول دانش بنیان در مازندران تولید می شود.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود شرکت‌های برند در زمینه تولید محصولات لبنی، بر ضرورت تولید شیر مورد نیاز این شرکت‌ها در استان و تشکلیل دامداری‌های چند صد راسی در این زمینه تأکید و از دیگر ضرورت‌های استان را توسعه زراعت چوب عنوان کرد.

وی میزان تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۱ از تبصره ۱۸ قانون بودجه را ۲ هزار و ۵۷ میلیارد تومان و میزان تسهیلات پیش بینی امسال از محل تبصره ۱۶ را حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: به دو دستگاه کمیته امداد و بهزیستی میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات داده ایم.

خیریانپور در رابطه با اهمیت کشت مکانیزاسیون، به افزایش کشت مکانیزه برنج از ۵۰ هزار هکتار به صدهزار هکتار نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تسهیلات مناسبی در این زمینه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به عزم مدیریت استان بر رشد تولید و نگاه دانش بنیان و استفاده از فناوری‌های نوین، به ارتقا ۹۴ شرکت دانش بنیان به ۱۲۲ شرکت دانش بنیان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین ۵۵۰ محصول دانش بنیان را به ۶۶۰ محصول دانش بنیان ارتقا داده ایم.

وی با اعلام اینکه سال گذشته با همت دستگاه اجرایی بویژه بخش خصوصی و مدیریت استاندار در راستای تحقق شعار سال، علاوه بر دانش بنیان شدن شاهد تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان بوده ایم.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha