۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
محصولات آرایشی بهداشتی ایران در سطح استاندارد جهانی است| ورود کالای قاچاق ضربه به تولید داخلی
مدیر برند بایراک در گفتگو با بازار؛

محصولات آرایشی بهداشتی ایران در سطح استاندارد جهانی است| ورود کالای قاچاق ضربه به تولید داخلی

کرج- اسحاقی مدیر برند بایراک با اشاره به اینکه تحریم ها باعث رشد تولید محصولات آرایشی بهداشتی ایران شده، گفت: ورود جنس قاچاق باعث آسیب به تولید داخل است که باهزینه های بالا در سطح جهانی تولید می شود.

محصولات آرایشی بهداشتی یکی از کالاهایی است که از گذشته در برندهای متنوع و از کشورهای مختلف وارد کشور می شد و طبق آمار ارائه شده، کشور ما یکی از پرمصرف ترین این محصولات بوده و هست. از طرفی طی سالهای اخیر و به ویژه بعد از تحریم ها و محدودیت در واردات، تولیدکننده های داخلی این محصول به رقابت بیشتری در این حوزه پرداخته و محصولات باکیفیت و حتی بالاتر از برخی محصولات مشابه خارجی تولید کردند و به طور کل رشد تولید و کیفیت محصولات آرایشی بهداشتی در داخل کشور چشمگیر بوده است.گفتگوی خبرنگار بازار با امیر اسحاقی مدیر برند بایراک در شرکت شاکو شرحی بر این مزایا و مشکلات است:

*ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی چقدر روی فعالیت شما تاثیر گذاشته است؟

قطعا ممنوعیت واردات تاثیر مستقیمی روی رشد برند های داخلی دارد چون زمانی که واردات ممنوع می‌شود رقابت در بین برند های داخلی بیشتر می‌شود و شرکت های تولید کننده داخل کشور مجبور می‌شوند کیفیت را بالا ببرند تا بتوانند رقابت بیشتری با سایر شرکت ها داشته باشند. در کل ممنوعیت واردات تاثیر بسیار خوبی روی شرکت هایی که در داخل کشور تولید می‌کنند، دارد.

*این موضوع روی پیشرفت و به روز آوری محصولات در سطح جهانی تاثیری دارد؟

با توجه به دانشی که مهندسان و دانشمندان داخل کشورمان دارند ما تولیدمان را بر اساس تولید جهانی، یعنی سعی می‌کنیم با همان کیفیت پیش ببریم‌ ولی پس از اینکه بازار داخل را کامل پوشش دادیم. شرکت هایی که در داخل کشور تولید می کنند بخصوص شرکت شاکو دوست دارد که با شرکت های دیگر کار بکند و صادراتش را انجام دهد. نمی شود گفت تاثیر گذار نیست ولی کمتر تاثیر دارد، چون ما توانایی این را داریم که محصولاتمان را در سطح کیفیت جهانی تولید کنیم و به مردم ارائه دهیم.

*فکر می‌کنید می ‌توانید استاندارد های سطح جهانی اروپا را بگیرید؟

ما نباید شرکت های داخل کشورمان را دست کم بگیریم، قطعا می‌توانیم حتی بهتر از خودشان استاندارد هارا تیک بزنیم چون الان محصولات ما در داخل کشور با توجه به استاندارد های جهانی تولید می شود. یکی از چک لیست هایی که در مجموعه شاکو داریم این است که بتوانیم چک لیست استاندارد های جهانی را تیک بزنیم تا زمانی که خواستیم صادرات انجام دهیم مشکلی نداشته باشیم و خیلی راحت تر ما را بپذیرند.

*بازاریابی خارجی هم داشتید؟

بله، تا حدودی بازاریابی خارجی داشتیم و کارهای مقدماتی را انجام دادیم تا به امید خدا زمانی که صادرات شروع شد پس از پوشش دادن کامل کشور بتوانیم صادرات را هم با قدرت پیش ببریم.

*تابحال توسط بازرگانان واسطه محصولی به کشور های دیگر فروخته اید؟

بله به کشور هایی که اطراف ما هستند و می توانیم با آنها کار کنیم فروخته‌اند.

*تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی معتقدند فروش قاچاقی این محصولات بسیار افزایش داشته و بازارش هم رونق گرفته، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

این دقیقا همان مسئله ای هست که تمام شرکت ها و همکارانی که در داخل کشور تولید می کنند با آن مشکل دارند. به نظر من باگ شرکت های داخلی نیست بلکه باگ گمرک و جاهای دیگر هست که اجازه می‌دهد جنس قاچاق وارد شود که این مسئله تاثیر بسیاری روی تولید داخلی دارد.

محصولی که برای تولید آن کلی زحمت کشیده شده، سرمایه گذاری سنگینی داشته، دستگاه خریداری شده، کلی پرسنل جذب شده و با کلی زحمت محصولی را تولید می‌کند که بتواند با کیفیت بالا به مردم ارائه دهد اما متاسفانه یک بار قاچاق بازار این محصول را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند بازارش را خراب کند.

*در تامین مواد اولیه نیاز به مواد خارجی هم دارید؟

بله چون محصولی که ما تولید می کنیم محصولی است که یک سری از مواد اولیه اش در کشور های دیگر موجود است که ما مجبور هستیم به خاطر اینکه این محصول را با کیفیت بالاتر ارائه دهیم وارد کنیم و ممنوعیت واردات هم بسیار تاثیر گذار بوده و یک مقداری کار مارا تحت شعاع قرار داده و سخت کرده است.

*در حال حاضر به چه صورت و از کجا وارد می‌کنید؟

از کشور های همسایه ای که می توانیم با آنها همکاری داشته باشیم وارد می‌کنیم.

کد خبر: ۲۲۲٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha