۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
روز قرمز بازار سرمایه در قاهره/ شاخص انرژی در بورس عربستان همچنان منفی است
نگاه بازار به بورس های کشورهای عربی

روز قرمز بازار سرمایه در قاهره/ شاخص انرژی در بورس عربستان همچنان منفی است

بورس قطر و دبی در شاخص ارتباطات منفی بودند که نشان از عملکرد مشترک این صنعت در دو کشور حاشیه خلیج فارس دارد.

به گزارش خبرنگار بورس بازار،  امروز بورس های مطرح جهانی اعم از آمریکا، اروپا، آسیای شرقی تعطیل بودند، اما بورس های کشورهای عربی در یکشنبه روزی پر افت و خیز را تجربه کردند، بورس قطر و دبی در شاخص ارتباطات منفی بودند که نشان از عملکرد مشترک این صنعت در دو کشور حاشیه خلیج فارس دارد، شاخص انرژی در عربستان سعودی با افت مواجه شده و نشان دهنده ادامه تاثیر تنش هفته گذشته بر بزرگترین و تاثیرگذارترین صنعت عربستان دارد. در زیر به صورت خلاصه چند بورس مهم کشورهای عربی را بررسی کرده ایم: 

بورس عربستان سعودی

شاخص کل بورس عربستان در معاملات روز یکشنبه با صعود ۰.۵۲ درصدی مواجه شده و به ۸۳۸۹ واحد رسید، بورس عربستان دارای ۲۱ صنعت بوده که مهمترین و تاثیرگذارترین آن بر شاخص کل صنعت انرژی است. شاخص بخش انرژی عربستان با افت ۰.۳۰ درصدی مواجه شده و به ۵۳۸۲ واحد رسید، تحلیلگران انرژی تنش های منطقه در یک هفته اخیر را باعث نزول این قسمت شاخص بورس عربستان می دانند.

بورس قطر

شاخص کل بورس قطر با رشد ۰.۵۹ درصدی مواجه و در عدد ۱۰۵۰۵۹۴ واحد رسید. بورس قطر تنها شامل ۷ صنعت است. تمام شاخص های صنایع قطر در روز یکشنبه به جز شاخص ارتباطات مثبت است. در معاملات روز یکشنبه شاخص ارتباطات قطر نزدیک به ۲ درصد افت داشته است.

بورس دبی

شاخص بورس دبی در روز یکشنبه با افزایش ۰.۰۱ درصدی مواجه شد و عملا تغییر زیادی را نسبت به روز قبل نکرده است. ۳ شاخص بانک، بیمه و ارتباطات در بورس دبی در روز یکشنبه منفی است.

بورس ابوظبی

شاخص بورس ابوظبی با رشد ۰.۱۵  درصدی مواجه بوده و با افزایش ۷.۷۴ درصدی به ۵۰۸۳۴۲ رسید، به غیر از شاخص خدمات در بورس ابوظبی تمام شاخص های صنایع فعال مثبت بودند.

بورس مصر

بورس مصر از جمله بورس هایی است که در روز یکشنبه بیشتر صنایع آن روزی قرمز را تجربه کردند، شاخص EGX۳۰ قاهره با افت ۰.۷۸ درصدی مواجه شد. از ۷ شاخص بورس مصر ۵ شاخص روزی قرمز را در یکشنبه تجربه کردند.

کد خبر: ۲٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha