۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
۸۶ کانون بحران در جنگل‌های ایلام شناسایی شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

۸۶ کانون بحران در جنگل‌های ایلام شناسایی شد

ایلام- احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام با اشاره به آمادگی منابع طبیعی استان برای مقابله با آتش سوزی، گفت: ۸۶ کانون بحران در جنگل‌های ایلام شناسایی شده است.

رضا احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ایلام دارای ۶۴۲ هزار جنگل است که بیش از ۹۰ درصد از این میزان را درختان بلوط تشکیل می دهند و متاسفانه هر ساله با معضلی به نام آتش سوزی مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی ایلام امسال تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تمامی امکانات لازم از سوی این دستگاه های اجرایی آماده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ضمن بر شمردن اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از حریق در جنگل های استان درسال جاری گفت: ۸۶ کانون بحران درسطح استان شناسایی شده است که  نسبت به نصب کانکس و چادر و استقرار تجهیزات و همچنین نیروهای آموزش دیده در این مناطق اقدام لازم را در راستای پیشگیری انجام داده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی،برای حفاظت و صیانت از آنها و همچنین جلوگیری و اطفای حریق در عرصه ها نیاز به همکاری تمامی ادارات و ارگان ها است.

احمدی افزود: با آغاز فصل گرما و خشکی هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در محیط های طبیعی افزایش یافته و ضرورت دارد کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و تمام کسانی که در محیط های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می شوند از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند.

کد خبر: ۲۲٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha