۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
بانک مسکن زنجان برای ۱۶ هزار واحد مسکونی قرارداد بسته است
استاندار زنجان:

بانک مسکن زنجان برای ۱۶ هزار واحد مسکونی قرارداد بسته است

زنجان- افشارچی، استاندار زنجان گفت: هم اکنون ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در استان ساخته می‌شود و برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی بانک مسکن قرارداد بسته است.

محسن افشارچی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در استان زنجان ساخته می‌شود،گفت: برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی بانک مسکن استان قرارداد بسته است و خوشبختانه این بانک در استان تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای با اداره کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد.

وی ابراز داشت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نباید اشتباهات طرح مسکن مهر تکرار شود و زیرساختهای لازم از جمله احداث همزمان مدرسه و مسجد در هر یک از سایت‌های اجرای نهضت ملی مسکن در استان انجام می‌شود.

استاندار زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان در تامین زیرساختهای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار تلاش می‌کند و زیر ساخت یکی از سایت‌ها تکمیل شده و در سایت دیگر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم هر چه سریع‌تر این میزان تسهیلات بانکی که افزایش یافته به پروژه‌ها تزریق شود تا بتوانیم در فصل ساخت و ساز پروژه‌ها را جلو ببریم.

افشارچی تاکید کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نباید اشتباهات طرح مسکن مهر تکرار شود و در این میان زیرساختهای لازم از جمله احداث همزمان مدرسه و مسجد در هر یک از سایت‌های اجرای نهضت ملی مسکن در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور جلوتر است،افزود: به علت پیشرو بودن مشکلات را سریع‌تر استان زنجان لمس کرده است.

استاندار زنجان گفت: هر ماه چند بار بازدید دوره‌ای و مستمر از روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان انجام می‌دهم و درصد پیشرفت فیزیکی تمام پروژه‌ها و مشخصات پروژه و پیمانکاران در جدولی ثبت می‌شود و با متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن در محل پروژه‌ها و استانداری به صورت منظم و مستمر دیدار کرده و در جریان مشکلات آنها قرار می‌گیرم و افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی تسهیلات بانکی اتفاق خوبی است که باری از حجم مشکلات متقاضیان را کاهش داده است.

افشارچی تاکید کرد: پس انداز متقاضیان هم رو به کاهش است و با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و فراخوان‌هایی که برای آورده متقاضیان داده می‌شود، به تدریج پس اندازها و توانایی مالی متقاضیان کم شده و رو به اتمام است و دیگر طلا و خودرویی برای فروش ندارند و با نزدیک شدن به تکمیل پروژه‌ها تعداد افرادی که واریزی انجام می‌دهند بسیار کم می‌شود.

وی تصریح کرد: اصل قصه، آورده متقاضیان است و اقساط بالای تسهیلات بانکی نیز یکی دیگر از مشکلات متقاضیان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان است و خوشبختانه با افزایش ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی مشکلی نداریم ولی متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات بانکی بسیار نگران هستند و امیدوارم تدبیری نسبت به حل این مشکل پیش بینی شود و افزایش ۲۰۰ میلیون تومانی میزان تسهیلات بانکی برای هر یک از واحدهای مسکونی نهضت ملی مثبت است و باعث می‌شود سرعت اجرای پروژه‌ها شتاب بگیرد.

استاندار زنجان گفت: خاستگاه مسکن نهضت ملی با مسکن مهر متفاوت است و طرح ساخت واحدهای مسکونی که در قالب نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود با مشارکت ۵۰ درصدی مردم و ۵۰ درصدی سیستم بانکی است و مالیات بر ارزش افزوده مصالح منجر به افزایش ۶ درصدی قیمت تمام شده مسکن می‌شود که باید برای آن تدبیری اتخاذ شود و حذف مالیات بر ارزش افزوده مصالح ساختمانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از قیمت تمام شده مسکن ملی را کاهش خواهد داد که این امر اقدام مبارکی است و باعث کاهش مشکلات می‌شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha