۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
احتمال توقف اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا
سیگنال مثبت پاول به بازار سرمایه؛

احتمال توقف اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا

رئیس فدرال رزرو طی سخنانی از افزایش فشار بر یانک مرکزی آمریکا و احتمال عقب نشینی این بانک از اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های پیش رو خبر داد. 

به گزارش بازار؛ رئیس فدرال رزرو طی سخنانی از افزایش فشار بر یانک مرکزی آمریکا و احتمال عقب نشینی این بانک از اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های پیش رو خبر داد.

«جروم پاول» ضمن اعتراف به افزایش فشار بر بانک مرکزی ایالات متحده در پی ورشکستگی بانک های این کشور، این موضوع را عامل توقف افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا عنوان کرد.

پاول که این سخنان را در جریان برگزاری کنفرانس بانک مرکزی ایالات متحده مطرح میکرد، گفت: مادامیکه ما به اهدافمان دست یابیم، ممکن است نرخ بهره دیگر نیازی به افزایش چندان زیادی نداشته باشد.

در عین حال، رئیس بانک مرکزی آمریکا تاکید کرد که توقف سیاست افزایش نرخ بهره این بانک نیازمند بازبینی اطلاعات و آمار دقیق شاخص های اقتصادی به ویژه نرخ تورم دارد و پس از آن تصمیم گیری خواهد شد که آیا این سیاست باید ادامه یابد یا خیر.

لازم به ذکر است، بسیاری از کارشناسان اقتصاد بانکی در ایالات متحده، سیاست افزایش نرخ بانکی در این کشور و اصرار شخص جروم پاول برای حفظ آن را عامل اصلی ورشکستگی زنجیره ای بانک های میان رده و محلی آمریکایی طی ماه های گذشته عنوان کرده اند.

کد خبر: ۲۲۱٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha