۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
۴۴درصد جمعیت خراسان شمالی ساکن روستا هستند| توسعه زیرساخت تبادلات اقتصادی
استاندار خراسان شمالی:

۴۴درصد جمعیت خراسان شمالی ساکن روستا هستند| توسعه زیرساخت تبادلات اقتصادی

بجنورد - استاندار خراسان شمالی بیان اینکه ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی ساکن روستا هستند، گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به ارتقای تعاملات اقتصادی روستایی استان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا حسین نژاد صبح شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مخابرات به میزبانی دفتر خود در استانداری خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت توسعه اینترنت برای این استان، بیان کرد: خراسان شمالی به واسطه داشتن تعداد زیادی روستا، شرایط جمعیتی خاصی دارد و لذا توسعه ارتباطات و تعاملات نیز در این استان، نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی ساکن روستا هستند و توسعه زیرساخت های ارتباطی در ارتقای تعاملات اقتصادی روستاهای استان نقش ارزنده ای خواهد داشت، افزود: از یک سو این جمعیت ظرفیت و پتانسیل عظیمی برای توسعه اقتصادی و تولیدی است و از سوی دیگر نیاز به توسعه ارتباطات سیار و تعاملات تجاری را نیز به ما گوشزد می کند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اهمیت و نقش روستا در اقتصاد استان، بر کسی پشیده نیست، گفت: توسعه پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در مورد مطالبه مردم نیز قرار دارد.

نیازمند تقویت اینترنت در برخی مناطق روستایی هستیم

حسین نژاد با بیان اینکه علیرغم تمام تلاش های خوبی که در استان خراسان شمالی به خصوص در حوزه توسعه ارتباطات سیار شده همچنان نیازمند تقویت اینترنت در برخی مناطق روستایی هستیم، ابراز کرد: توسعه زیرساخت ها می تواند به ارتقای کیفیت زندگی مردم روستاهای استان کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار نفر جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی ساکن روستا است و این نشان می دهد که یکی از نقاط تمرکز ما باید خدمت رسانی به روستاها باشد، گفت: امیدواریم با اجرای طرح هایی مانند فیبر نوری شاهد ارتقای خدمت رسانی به مردم روستاها استان باشیم.

به گزارش بازار، سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران برای بازدید از چند طرح فیبر نوری و ارتباطات سیار و دیدار با مسئولان، به استان خراسان شمالی سفر کرده است. همچنین قرار است ۱۳۷ طرح در این استان افتتاح شود.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha