۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
رایزنی‌های تجاری ایران در تاتارستان

رایزنی‌های تجاری ایران در تاتارستان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار رئیس جمهور تاتارستان گفت: تفاهمات خوبی در بخش های تجهیزات پزشکی و دارویی، پوشاک، مصالح ساختمانی و صنایع نفت، ساختمان و خودروسازی بین دو کشور شکل گرفته است.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک رئیس هیئت ایرانی شرکت کننده در چهاردهمین اجلاس اقتصادی روسیه – جهان اسلام در دیدار رئیس جمهوری تاتارستان روسیه با اشاره به سیر صعودی مراودات تجاری ایران و روسیه در یک سال گذشته، گفت: ایران به دنبال ایجاد مرکز تجاری در کازان، مرکز جمهوری تاتارستان، است تا زمینه شکل گیری و تقویت ارتباطات بازرگانان دو کشور را فراهم کند.

پیمان پاک در ادامه با بیان اینکه بانک‌های ایران و روسیه در شرایط تحریم، ارتباطات خوبی با یکدیگر برقرار کرده اند، تقویت همکاری‌های دوجانبه برای تولید محصولات مشترک را یکی از برنامه‌ها در این راستا برشمرد و گفت: یک خط تولید لوازم خانگی با مشارکت ایران و روسیه در نزدیکی مسکو آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تفاهمات خوبی در بخش‌های تجهیزات پزشکی و دارویی، پوشاک، مصالح ساختمانی و صنایع نفت، ساختمان و خودروسازی بین دو کشور شکل گرفته است که نویدبخش ارتقای مناسبات دوجانبه است.

پیمان پاک در این نشست پیشنهاد داد که نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های ایران در شهر کازان برپا شود و متقابلا ظرفیت‌های تاتارستان در نمایشگاهی در تهران در معرض دید قرار گیرد، که این پیشنهاد با استقبال رئیس جمهوری تاتارستان همراه شد.

در این دیدار که با حضور معاون صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، سرکنسول ایران در کازان و مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی کشورمان انجام شد، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به راه اندازی پرواز مستقیم تهران – کازان و برگشت، از مسئولان جمهوری تاتارستان خواست که ظرفیت‌های گردشگری ایران برای مردم این منطقه اطلاع رسانی شود.

هیئت ایرانی در سفر به کازان همچنین با روسای جمهوری باشقیرستان و چوواش از توابع فدراسیون روسیه دیدار و راهکارهای توسعه مناسبات دوجانبه را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

چهاردهمین دوره اجلاس بین‌المللی اقتصادی روسیه – جهان اسلام روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه آغاز به کار کرد و عصر جمعه به فعالیت رسمی خود پایان داد. دو هیئت از بخش‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس دو روزه شرکت کرده اند.

کد خبر: ۲۲۱٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha