۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
 بانک VTB تسهیل‌گر تجارت با روسیه است
رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

بانک VTB تسهیل‌گر تجارت با روسیه است

رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: بانک مرکزی در راه اندازی بانک VTB روسیه در ایران بسیار خوب و موفق عمل کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، جلیل جلالی فر، رئیس سابق اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و فعال اقتصادی در روسیه با بیان اینکه بانک مرکزی در راه اندازی بانک VTB به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه، همکاری بسیار خوب و منحصر به فردی داشته است، گفت: در دولت گذشته روسای سابق بانک مرکزی در تسهیل شرایط برای فعالان اقتصادی در جابجایی پول اقدامی انجام ندادند و همواره به جای همکاری و تعامل در تقابل با فعالان بخش خصوصی و تجار بودند.

وی با تاکید بر اینکه زمانی راه اندازی بانک VTB روسیه، تسریع پیدا کرد که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی شد و مجموعه وی با تعامل توانست دومین بانک بزرگ روسیه را وارد ایران کند، افزود: راه اندازی بانک VTB، در دولت سیزدهم با تعامل جمعی و همکاری بین سازمانی صورت گرفته و این در شرایطی است که در دولت های گذشته کمتر شاهد تعامل بین دستگاه‌ها بودیم.

جلالی فر با بیان اینکه مجوز راه اندازی بانک VTB روسیه را بانک مرکزی کشورمان داده است، تصریح کرد: بانک مرکزی مجوزهای لازم را داده و قطعا در ادامه مسیر بر فعالیت این بخش نظارت جدی خواهد کرد. همانگونه که میربیزنس بانک ایران در روسیه نیز تحت نظارت بانک مرکزی فدراسیون روسیه است.

وی درباره همکاری بانک مرکزی در راه اندازی بانک VTB، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در این دوره بسیار خوب و موفق عمل کرده است. رئیس کل بانک مرکزی برخلاف همه روسای گذشته این بانک نگاه تعاملی با تجار و فعالان اقتصادی دارد و بر اساس چارچوب، منطق و اصول حرکت می کند.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه محمدرضا فرزین، و همکارانش در بانک مرکزی، صادرکنندگان را به خوبی درک می کنند، گفت: برای آنکه صادرات کشور قوت بگیرد و شاهد انقلاب در این حوزه باشیم از بانک مرکزی می خواهیم نرخ تبدیل ارز حاصل از صادرات را اصلاح کند.

فعال اقتصادی ایران در روسیه گفت: بانک VTB تسهیل گر تجارت با روسیه است و در معاملات یوزانس و فایناس بسیار کاربرد دارد، اما برای آنکه اثرگذاری آن بیشتر شود، ضرورت دارد برخی از متغییرهای مربوط به تجارت مورد بازنگری قرار گیرد.

وی درباره عملکرد میر بیزنس بانک در روسیه نیز گفت: این بانک که متعلق به بانک ملی است، بسیار پرقدرت عمل کرده و همکاری بسیار خوبی با فعالان اقتصادی و تجار دارد.

کد خبر: ۲۲۱٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha