۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
چالش‌های صنعت نمایشگاهی در ایران
با حضور حمید زادبوم بررسی شد

چالش‌های صنعت نمایشگاهی در ایران

نشست کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به منظور بررسی موضوع برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمیدزادبوم در این نشست به محدودیت‌های بودجه‌ای در تخصیص مشوق‌های صادراتی اشاره کرد و اظهار کرد: سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی تعیین شد که این رقم در سال جاری به ۷۸۰ میلیارد تومان کاهش یافت و در مراحل بعد به ۶۸۰ میلیارد تومان تعدیل شد. در نهایت چنین به نظر می‌رسد که از این رقم، مقداری جزئی قابل جذب است که شاید تنها در بخش برگزاری نمایشگاه‌ها اثرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان توسعه تجارت ایران جهت برگزاری نمایشگاه‌های خارج از کشور برای شرکت‌هایی که دارای مجوز از این سازمان هستند، می‌تواند منابعی را اختصاص دهد، افزود: پاویون اختصاصی ایرانیان در نمایشگاه‌های خارج از کشور مشمول این کمک‌ها خواهند بود ضمن آنکه قرار است ۲ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به بانک‌ها تخصیص یابد تا در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، گفت: انجام مقدمات حضور در این اکسپو به شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌ها سپرده شده است و در این مرحله، پاویون ایران طراحی شده و امور مرتبط به سرعت در حال انجام است.

زادبوم بیان کرد: بر اساس استراتژی این سازمان، اگر اتحادیه‌ای در برگزاری نمایشگاهی به شایستگی عمل کرده باشد، برگزاری نمایشگاه‌ها به آن اتحادیه واگذار شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی شرکت نمایشگاه‌ها نتایج مثبتی نخواهد داشت، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای به مسئولان ذیربط درخواست خروج این شرکت از فهرست شرکت‌های قابل واگذاری را مطرح کرده، چرا که این شرکت در شرایط کنونی، کمک حال دولت است.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ضمن ارائه پیشنهاد جهت تشکیل جلسه‌ای با حضور مجریان و تشکل‌ها به منظور یافتن راهکار برای مسائل مطرح شده، گفت: حضور در نمایشگاه واردات چین برای ما بسیار حائز اهمیت است. بر این اساس لازم است، کمیته سیاستگذاری با عضویت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، شرکت نمایشگاه‌ها و سازمان توسعه تجارت ایران ایجاد شود.

کد خبر: ۲٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha