۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در بورس
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد:

ارزش ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی شرکت های دانش بنیان در بورس

بیرجند- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هنوز بسیاری از شرکت‌های بزرگ دانش بنیان کشور وارد بورس نشده‌اند.

به گزارش بازار، سورنا ستاری عصر دوشنبه در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی مرکز نوآوری شهرهای طبس و فردوس که در مرکز خراسان جنوبی برگزار شد، عنوان کرد: نبود سرمایه گذار مناسب از مشکلات شرکت های دانش بنیان شهرستانی و حتی استانی خارج از محدوده مرکز کشور است.

وی با اذعان به اینکه یک استار تاپ در شهرهای بزرگ می‌تواند به راحتی سرمایه‌گذار از بخش خصوصی جذب کند، گفت: جذب سرمایه از طریق بورس از راه های تامین مالی شرکت ها است می تواند به شرکت های استانی و شهرستانی کمک کند.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از شرکت‌های بزرگ دانش بنیان کشور وارد بورس نشده‌اند، اظهارکرد: با این وجود ارزش شرکت‌های دانش بنیان در تابلوی بورس ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

ستاری از راه اندازی صندوق پژوهش فناوری خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان کرد: تسهیلات داخل استانی از این پس از طریق صندوق پژوهش فناوری به شرکت ها پرداخت خواهد شد.

 وی در ادامه با بیان اینکه خراسان‌جنوبی هنوز تا مزیت‌های ذاتی در حوزه اقتصاد دانش بنیان فاصله زیادی دارد، تصریح کرد: علی رغم کمبودهایی که به خصوص در حوزه زیرساختی در استان خراسان جنوبی وجود دارد اما هر سال اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان این استان رخ می‌دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در مقابله با کرونا موفق عمل کرده اند، بیان داشت: علی رغم تمام محدودیت‌های ناشی از تحریم به خوبی از عهده مقابله با این بیماری برآمده ایم اگر چه این بیماری هنوز ادامه دارد و تا شکست کرونا باید تلاش کنیم.

ستاری کرونا را یک آزمون برای همه کشورها در زمینه چگونگی برخورد با آن دانست و بیان کرد: در زمینه تجهیزات مقابله با کرونا موفق عمل کرده ایم و از چندی پیش تاکنون هیچ گونه تجهیزی در این زمینه از خارج از کشور وارد نمی‌شود.

کد خبر: ۲۲٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha