۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
ایجاد یک دهکده و ۲ پارک لجستیک در استان اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

ایجاد یک دهکده و ۲ پارک لجستیک در استان اصفهان

اصفهان - نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تصویب ساخت یک دهکده لجستیک (بندرخشک) و دو پارک لجستیک عمومی و کشاورزی در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی استان خبر داد.

محمدرضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ایجاد مراکز لجستیک، یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است، اظهار کرد: مرکز لجستیک (بندر خشک) مکانی است که امکانات و خدمات مورد نیاز را برای صادرات، واردات و ترانزیت فراهم می‌کند و فعالیت تمامی سازمان‌های ذی‌ربط در ورود و خروج کالا، خدمات خود را به طور متمرکز و یکپارچه در این مرکز ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه موضوع ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در اصفهان مغفول مانده بود، تاکید کرد: با وجود اینکه حدود چهار منطقه ویژه اقتصادی در کنار منطقه ویژه اقتصادی کاشان برای استان اصفهان در نظر گرفته شده همه آنها با مشکلاتی روبرو هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: اکنون تفویض اختیار کامل درباره احداث بنادر خشک به استان سپرده شده است و بر این اساس تلاش می کنیم تا در شورای سیاستگذاری و نظارت بر مراکز لجستیک و مناطق ویژه اقتصادی، با هم اندیشی به رفع موانع و کمک به رشد اقتصادی استان بپردازیم.

وی تاکید کرد: در این راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک دهکده لجستیک (بندرخشک) و دو پارک لجستیک عمومی و کشاورزی که در سند آمایش لجستیک کشور و استان مصوب شده است، در استان اصفهان احداث می شود.

بهره‌برداری از نخستین مجتمع اصفهان هوشمند یا کارخانه نوآوری

نقش با اشاره به اینکه بهره‌برداری از نخستین مجتمع اصفهان هوشمند یا کارخانه نوآوری نیازمند گذر از برخی موانع و استقرار آن درمکانی مناسب است، ابراز کرد: پروژه‌های شاخص اقصادی در استان وجود دارد،۱۲ طرح شاخص و پیشران از سنوات گذشته برای استان پیش‌بینی شده است که باید تعیین تکلیف شوند که از جمله این موارد شهرک طلا و جواهر است که باید با منظر بین المللی به ساخت آن نگریسته شود.

وی ادامه داد: در این راستا با در نظر گرفتن تمامی عوامل، باید دقت کنیم که رفع موانع اشتغال و کمک به تولید در اولویت است اما در این میان نباید طرح های اقتصادی باری بر دوش استان شود و زیرساختهای لازم در باره هر طرح باید فرهم آمده باشد.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha