۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعاملات ایران و پاکستان در سطحی بالاتر دنبال خواهد شد
رئیسی:

تعاملات ایران و پاکستان در سطحی بالاتر دنبال خواهد شد

راسک- رئیس جمهور ایران اسلامی با تاکید بر اراده بین ایران و پاکستان برای تقویت روابط دوجانبه، گفت: این مهم در سطوح بالاتر تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان که با حضور نخست وزیر پاکستان در مرز پیشین، با اشاره به تبادلات تجاری دو کشور بیان کرد: ایران و پاکستان از تعاملات اقتصادی و تجاری بسیار خوبی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه امروز روابطی که بین ایران و پاکستان وجود دارد مثال زدنی است گفت: امروز اراده بین ایران و پاکستان آن است که این روابط از میزانی که وجود دارد سطح آن بالاتر رود.

رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه امروز روابطی که بین ایران و پاکستان وجود دارد مثال زدنی است، افزود: برای افتتاح طرحی مشترک بین ایران و پاکستان یعنی خط تبادل انرژی، برق پست و خط انرژی باید سال‌های پیش این افتتاح انجام می‌شد ‏اما به دلایلی به تاخیر افتاد این ظرفیت وجود دارد بیش ازین میزان فعلی که ۱۰۰ مگاوات است این تبادل در سطح بالاتری واقع شود.

رئیسی با اشاره به انتقال خط برق از چابهار به پاکستان گفت: تلاش‌هایی که در کشور انجام شده شاید برای برخی که از پیشرفت های کشور بی اطلاع هستند یکی از بخش‌هایی که در آن ‏بسیار کار شده در حوزه انرژی است.

وی ادامه داد: در حوزه برق، نفت و گاز در ایران اسلامی به واسطه ظرفیت های تولیدی و صادراتی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته که امکان توسعه تبادلات با کشورهای همسایه را میسر می سازد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در راستای دانش بنیان کردن تولید همچنین اقدامات بسیار خوبی در کشورمان رخ داده است: آمادگی وجود دارد با کشور دوست و همسایه پاکستان گام‌های بیشتر و برتری را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha