۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
کاهش قیمت مصالح ساختمانی و پرداخت تسهیلات بانکی امکان خرید مسکن را فراهم می‌کند
نماینده مردم قزوین در مجلس:

کاهش قیمت مصالح ساختمانی و پرداخت تسهیلات بانکی امکان خرید مسکن را فراهم می‌کند

نماینده مردم قزوین در مجلس معتقد است باید قیمت مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان کاهش یابد تا قیمت مسکن ارزان شود و از سوی دیگر بانک‌ها نیز برای خرید مسکن تسهیلات مناسب پرداخت کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاه کلی درباره گرانی مسکن، گفت: به نظر من راه‌حل رفع مشکل مسکن پیچیده و سخت نیست زیرا در حوزه مسکن تمام نیازمندی‌ها مانند مصالح ساختمانی در داخل کشور وجود دارد و می‌تواند از داخل کشور تامین شود و هیچ بخشی از ساختمان وابستگی ارزی ندارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل نابسامانی بازار مسکن، بیان کرد: فولاد و سیمان به صورت تصاعدی و جهشی رشد قیمت داشته است بنابراین وزارت صمت باید قیمت فولاد، سیمان و پتروشیمی را کاهش دهد تا قیمت مسکن کاهش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بنا به گفته وزارت راه و شهرسازی ساخت هر متر مسکن حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد چرا باید هزیه ساخت هر متر مسکن تا این اندازه بالا باشد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ۲ راهکار برای ساماندهی بازار مسکن وجود دارد در تشریح این راهکارها، گفت: نخست آنکه باید قیمت مصالح ساختمانی مانند فولاد و سیمان کاهش یابد و دوم آنکه بانک‌ها باید برای خرید مسکن تسهیلات پرداخت کنند به گونه‌ای که بیش از ۷۰ درصد قیمت مسکن وام داده شود در صورتی که بانک‌ها این تسهیلات را پرداخت نکنند مردم توان خرید مسکن را نخواهند داشت.

کد خبر: ۲۲۱٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha