۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
تغییر الگوی پرداختی صندوق بیمه کشاورزان
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی:

تغییر الگوی پرداختی صندوق بیمه کشاورزان

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس گفت: الگوی پرداختی صندوق بیمه محصولات کشاورزی تغییر پیدا می‌کند تا متناسب با شرایط اقلیمی و خسارت وارده، جبران خسارت‌ها را شاهد باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس جهانگیر زاده گفت: در سه سال اخیر سطح پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی از ۵.۵ میلیون تومان به کمتر از ۲.۵ میلیون تومان کاهش یافته در حالی که کشاورزان برای کشت و زرع خود در هر هکتار هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرار شده در کنار تغییر الگوی پوشش بیمه‌ای محصولات متنوع به تناسب اقلیم و شرایط جغرافیایی، پرداختی‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان انجام شود تا نارضایتی بهره‌برداران بخش کشاورزی را شاهد نباشیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: در حال رایزنی نهایی هستیم تا از طریق وزارت کشور، جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران جبران خسارت را برای خشکسالی، سیل و تگرگ اخیر به شکل بلاعوض، تسهیلات کم بهره و پوشش بیمه‌ای همراه با امهال وام گذشته کشاورزان انجام دهیم.

جهانگیرزاده افزود: در گام نخست قرار است با تصویب هیئت دولت کمک‌های بلاعوض را به کشاورزان و خسارت‌دیدگان خشکسالی و سیل اخیر شاهد باشیم که شیوه‌نامه آن به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۱٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha