۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
افزایش ۷ درصدی نرخ برق در آذربایجان شرقی/ مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها کاهش یافت
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان ‌شرقی خبر داد

افزایش ۷ درصدی نرخ برق در آذربایجان شرقی/ مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها کاهش یافت

تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان ‌شرقی از افزایش هفت درصدی نرخ برق در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این میزان برای مشترکین پرمصرف به اندازه ۲۳ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر فرج‌نیا امروز در نشست خبری در تبریز با بیان اینکه سال ۱۳۵۷ هر کیلووات برق دو ریال بود، گفت: این میزان اکنون به ۷۲۰ ریال رسیده است ولی دو ریال سال ۵۷ معادل با ۲۳۷۰ ریال زمان فعلی است.

وی با بیان اینکه با اینکه افزایش هفت درصدی با تورم موجود همخوانی ندارد، گفت: البته برای خانوارهایی که پرمصر باشند این میزان افزایش ۲۳ درصد خواهد بود.

فرج نیا با اشاره به همکاری این شرکت به مجموعه های دانش بنیان گفت: از فکر و ایده شرکت های دانش بنیان در جهت افزایش مدیریت مصرف برق استفاده می کنیم و همچنین تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه تبریز نیز امضا کرده ایم.

تولید ارز دیجیتال نوعی قاچاق برق است

وی با بیان اینکه مراغه، میانه، جلفا و شهر صوفیان جزو شهرهای پرمصرف در خصوص برق هستند، افزود: شهر مراغه به پایتخت ماینرها معروف شده است و شاهد قاچاق دستگاه های استخراج رمزارزها به این شهر هستیم.

فرج نیا ابراز داشت: تولید ارز دیجیتال از بحث برق به نوعی قاچاق انرژی است چراکه مصرفی به عنوان ارز دیجیتال در ایران نداریم و حتی در برخی کشورها هم ممنوع شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه و اصلاح شبکه برقی استان جذب اعتبار داشتیم، گفت: تلفات انرژی در این استان از ۱۳.۹ درصد به ۹.۶ درصد رسیده است و تلاش می کنیم امسال به ۹.۲ درصد برسد.

تولید هر یک مگاوات برق در کشور یک میلیارد دلار هزینه دارد

وی گفت: سال گذشته با وجود همه محدودیت‌ها، هیچ گونه خاموشی نداشتیم و حتی ۱۰۰ تا ۱۱۰ مگاوات در استان مدیریت برق هم انجام گرفت. برق یک انرژی ارزان قیمت نیست و ارزان به دست نمی‌آید چراکه تولید هر یک مگاوات برق در کشور یک میلیارد دلار هزینه دارد.

فرج نیا سپس با اشاره به اینکه مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها کاهش یافته است، ادامه داد: حداکثر سقف تعیین شده برای مصرف برق در آذربایجان شرقی ۷۰۵ مگاوات است.

کد خبر: ۲۲٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha