۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
دعوت از فعالان اقتصادی ایرانی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی تاجیکستان
در همایش کارآفرینان ایران و تاجیکستان مطرح شد

دعوت از فعالان اقتصادی ایرانی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی تاجیکستان

رییس اتاق بازرگانی و صنعت ولایت ختلان تاجیکستان گفت: همکاری با صاحبان صنایع و شرکتهای ایرانی بویژه خراسان رضوی در اولویت توسعه روابط این اتاق با بخشهای اقتصادی ایران قرار دارد.

به گزارش بازار، فرهاد رسول زاده، رییس اتاق بازرگانی و صنعت ولایت ختلان تاجیکستان در همایش شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان در اتاق بازرگانی مشهد افزود: اتاق بازرگانی ختلان با بیش از ۵٠ اتاق بازرگانی از کشورهای دیگر تفاهم نامه همکاری امضا کرده است، در سال ۲۰۲۲ نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاهی در باختر، تفاهم نامه ای میان اتاق بازرگانی ختلان و ایران با هدف رشد همکاری‌ها امضا شد.

رسول زاده از فعالان اقتصادی خراسان رضوی و ایران دعوت کرد تا در نمایشگاه بین‌المللی باخترفود که ۲۴ و ۲۵ می (۳ و ۴ خردادماه) در تاجیکستان برگزار می‌گردد، شرکت کنند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و تاجیکستان نیز در این نشست با اشاره به سفر رییس جمهور تاجیکستان به ایران گفت: تفاهم نامه ای بین اتاقهای بازرگانی دو طرف منعقد شد که مبنای برگزاری این همایش قرار گرفت، همایشی که فعالیتهای شورای مشترک کارآفرینان دو کشور را سازماندهی می‌کند.

محمدحسین روشنک گفت: تاجیکستان برای ایران علاوه بر حوزه‌ اقتصادی، یک حوزه فرهنگی- اجتماعی نیز به شمار می‌رود، این مهم ناشی از مشترکات بسیار زیاد ایران با تاجیکستان بوده و باید قدر این اشتراکات را در راستای توسعه تعاملات‌ دانست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی یکی از حوزه های مهم در توسعه تعاملات دو کشور بویژه خراسان رضوی و ختلان را بخش گردشگری ذکر و بیان کرد: شهر «دوشنبه» و دره «ورزاب» تاجیکستان از جذابیت فراوانی برخوردار بوده و گردشگران ایرانی می‌توانند این مناطق را در اولویت سفرهای خارجی خود قرار دهند.

روشنک اضافه کرد: حوزه کشاورزی از دیگر ظرفیتها برای توسعه تعاملات ایران و تاجیکستان به شمار رفته، تاجیکستان از نعمت آب به فراوانی برخوردار است که این موضوع در توسعه ارتباطات بین دو کشور حائز اهمیت است.

در ادامه این همایش نشستهای مشترک بین فعالان اقتصادی دو کشور ادامه یافت.

کد خبر: ۲۲۱٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha