۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
سود سه برابری با وجود پرداخت خسارت بیشتر در بخش درمان بیمه درمان
بازار گزارش می دهد؛

سود سه برابری با وجود پرداخت خسارت بیشتر در بخش درمان بیمه درمان

براساس گزارش ۱۲ ماهه  شرکت بیمه ملت، سودآوری شناسایی شده ۳ برابر شده با این حال به نسبت بازدهی شاخص کل بورس عقب است  و با وجود بازگشت شاخص، این نماد واکنش خاصی نداشته است.

بازار؛ گروه بورس: براساس گزارش ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ شرکت بیمه ملت شاهد افزایش بیش از سه برابری سودآوری این شرکت هستیم هر چند قیمت سهام بیمه ملت به نسبت بازدهی شاخص کل بورس عقب است و با وجود بازگشت شاخص، این نماد واکنش خاصی نداشته است.

بازار؛ گروه بورس: در شش ماهه گذشته روند صعودی بوده و بیش از ۱۰۰ درصد شاخص کل بورس بازدهی داشته اما برخی نمادها همچون بیمه ملت هنوز از نظر بازدهی از میانگین بازار عقب است و البته این موضوع باعث نشد در زمان اصلاح بورس، کاهش قیمت نداشته باشد و هنوز مشخص نیست حقوقی این شرکت چه برنامه‌ای برای افزایش قیمت این سهم در بازار دارد.

بیمه ملت در یک سال اخیر ۷۰ درصد بازدهی ثبت کرده و براساس گزارش ۱۲ ماهه سال گذشته در مجموع حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداختی و ۳۱۸۰ میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرده است اما با این وجود افزایش سه برابری سود این شرکت در سال ۱۴۰۱ قابل توجه است.
در جزئیات سال گذشته ۴۷۲ میلیارد تومان بیمه نامه برای بخش درمان صادر کرده و در مقابل ۹۸۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که بیشترین سهم را در خسارت پرداختی شرکت دارد و به نوعی شرکت از محل بیمه درمان زیان دیده است و در بخش بیمه ثالث اجباری این شرکت ۸۴۹ میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرده و در مقابل ۵۶۳ میلیارد تومان خسارت در این بخش پرداخت کرده است.
بیمه بدنه خودرو بخش دیگری است که بیمه ملت سهم بالایی در صدور بیمه نامه دارد و حدود ۲۴۹ میلیارد تومان در سال گذشته برای آن بیمه نامه صادر کرده و در مقابل حدود ۱۹۰ میلیارد تومان خسارت پرداختی داشته و در بخش بیمه زندگی- اندوخته دار هم حدود ۴۳۳ میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرده و ۱۷۱ میلیارد تومان هم خسارت برای این بخش پرداخت کرده است.
البته سایر بخش ها مانند آتش سوزی، حوادث، نفت و انرژی و ... هم بخش جزئی از خدمات بیمه ای این شرکت محسوب می شود که طبق عملکرد شرکت در سال گذشته در مجموع حدود ۱۴ درصد از خسارت بیمه پرداختی بیمه ملت مربوط به این بخش ها بوده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 0
      با اعضاء هیئت مدیره ای که بیمه ملت در حال حاضر با آن اداره میشود بعید نیست شاهد ورشکستگی این شرکت بیمه ای خوش سابقه باشیم
    • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 0
      متاسفانه سهام داران بیمه ملت مشخص نیست چرا ورود نمیکنند
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 0
      وقتی مدیران با تجربه جندین ساله این شرکت معظم به دلایل واهی از جرگه شرکت خارج شوند نتیجه بهتری مورد انتظار نیست