۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
 پیش بینی سازمان ملل از نرخ رشد اقتصاد جهانی

پیش بینی سازمان ملل از نرخ رشد اقتصاد جهانی

گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد که نرخ رشد در سال‌ ۲۰۲۳ کمتر از میانگین نرخ رشد ۳.۱ درصدی در دو دهه قبل از همه‌گیری کرونا است.

به گزارش بازار، گزارش منتشر شده توسط سازمان ملل پیش بینی می‌کند که اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳، ۲.۳ درصد رشد خواهد کرد که ۰.۴ درصد بیشتر از انتظارات ژانویه است، در حالی که انتظارات برای سال ۲۰۲۴ با ۰.۲ درصد کاهش به ۲.۵ درصد رسیده است.

در گزارشی که در مورد وضعیت اقتصاد جهانی و چشم‌انداز منتشر شده توسط اداره اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد منتشر شده، آمده است: با وجود این افزایش، نرخ رشد همچنان بسیار کمتر از میانگین نرخ رشد ۳.۱ درصدی در دو دهه قبل از همه‌گیری ویروس کرونا است.

پیش‌بینی سازمان ملل کمتر از پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول بود که در اوایل سال جاری اعلام کرد رشد جهانی از ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت و در سال ۲۰۲۴ اندکی به ۳.۱ درصد افزایش خواهد یافت.

سازمان ملل گفت که چشم انداز ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین بهبود یافته است، اما "چشم انداز رشد برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه در بحبوحه سخت شدن شرایط اعتباری و افزایش هزینه تامین مالی خارجی بدتر شده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha