۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
حفظ گونه‌های در حال انقراض و تنوع زیستی از اولویت های سازمان تات
رئیس سازمان (تات) مطرح کرد

حفظ گونه‌های در حال انقراض و تنوع زیستی از اولویت های سازمان تات

خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان (تات) گفت : توجه به منابع پایه، خاک و حفظ گونه‌های در حال انقراض و تنوع زیستی مراتع از موضوعات اولویت‌دار سازمان تات در حوزه منابع طبیعی است.

به گزارش بازار، مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان (تات) درباره اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و نقش آن در تامین امنیت غذایی پایدار، گفت: دستیابی به امنیت غذایی پایدار از رسالت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها به عنوان بانک ژن طبیعی و ذخیره تنوع زیستی، نقش استراتژیکی در حفظ امنیت پایدار غذایی دارد.

حفظ گونه‌های در حال انقراض و تنوع زیستی از اولویت های سازمان تات خیام نکویی، حل موضوعات اولویت‌دار در حوزه منابع طبیعی را مهم خواند و افزود: نیاز است به حفظ منابع پایه و خاک توجه ویژه شود و حفظ گونه‌های در حال انقراض و تنوع زیستی مراتع در اولویت قرار گیرد.

وی از عزم جدی سازمان تات برای دانش بنیان شدن حوزه منابع طبیعی کشور خبر داد و تاکید کرد: هدایت ظرفیت‌های دانشی و فن آوری کشور برای دستیابی به آخرین فن آوری‌های روز دنیا در جهت امر حفاظت و احیای جنگل‌ها و مراتع در دستور کار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایجاد بانک پشتیبان حفظ ذخایر ژنتیک در حوزه منابع طبیعی، مدیریت حفظ و تعادل دام و مرتع، ایجاد طرح الگویی دانش بنیان، حفظ گونه‌های مهم مرتعی در زیستگاه‌های بومی، نهضت کاشت یک میلیارد نهال، تامین چوب مورد نیاز گونه‌های بومی و سریع‌الرشد، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها به صورت هدفمند از دیگر اولویت‌های مورد توجه است.

کد خبر: ۲۲۱٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha