۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
موانع احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس برطرف شد
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی:

موانع احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس برطرف شد

سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در بازدید از طرح مهر خلیج فارس، متوجه چالش‌هایی شدیم که آن‌ها را برطرف کردیم.

به گزارش بازار، جلیل سالاری، درباره احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس با هدف افزایش ظرفیت تولید بنزین و گازوئیل گفت: به موازات شکل گیری پالایشگاه ستاره خلیج فارس، یک واحد ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در کنار آن پیش بینی شد تا از امکانات و ظرفیت‌های ستاره خلیج فارس، برای این پالایشگاه هم استفاده شود.

وی افزود: در بازدید از طرح مهر خلیج فارس، متوجه چالش‌هایی شدیم که آن‌ها را برطرف کردیم؛ یکی از موارد این بود که در زمین ۶۳ هکتاری این طرح، سوله‌هایی مربوط به ستاره خلیج فارس وجود داشت که آن‌ها را جمع آوری کردیم تا فضای کافی در اختیار مهر خلیج فارس هم قرار داشته باشد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: مجوزهایی برای کریدور دریافت خوراک نفت خام مهر خلیج فارس نیز داده شد تا از همان خط لوله که خوراک ستاره خلیج فارس را تامین می‌کند، انشعاب بگیرند.

وی همچنین گفت: پیش بینی‌های لازم برای مخازن ذخیره سازی و تغییرات برخی از واحدهای فرآیندی نیز ایجاد شد تا حداکثر تولید بنزین را در این بخش داشته باشیم.

آقای سالاری کمبود منابع مالی را یکی دیگر از مشکلات طرح مهر خلیج فارس عنوان کرد و گفت: در قانون بودجه امسال با کمک مجلس، ۵۰۰ میلیون یورو برای این کار در نظر گرفته شد تا این پروژه در سال آینده یا انتهای سال بعد از آن، به بهره برداری برسد

کد خبر: ۲۲۱٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha