۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
۲۲۸ میلیارد تومان مالیات و عوارض در ایلام توزیع شد
مدیرکل امور مالیاتی ایلام:

۲۲۸ میلیارد تومان مالیات و عوارض در ایلام توزیع شد

ایلام- مدیرکل امور مالیاتی ایلام از توزیع ۲۲۸ میلیارد تومان مالیات و عوارض در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی ایلام، غلامرضا جنتی با بیان اینکه بیشترین سهم پرداخت مالیات استان ایلام مربوط به اشخاص حقوقی و شرکت‌های بزرگ استان از جمله پتروشیمی، گاز، کارخانه سیمان، و نفت و گاز غرب است، اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته، پرونده مالیاتی ۱۴ شرکت بزرگ (از جمله نفت و گاز غرب) به استان منتقل و ۲۲۸ میلیارد تومان مالیات و عوارض در استان توزیع شده است.

وی افزود: در خصوص عوارض آلایندگی، بانک اطلاعاتی تمام واحدهای تولیدی و خدماتی آلاینده استان بر اساس اعلام محیط زیست تهیه و مالیات مربوطه آن‌ها به صورت به روز مطالبه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: به علاوه در سال گذشته طبق قانون، عوارض آلایندگی شرکت پالایش گاز ایلام به مبلغ ۴۴ میلیارد تومان و شرکت پتروشیمی ایلام به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش مطالبه شده است، در حالی که قبلا این مالیات (طبق قوانین قبلی) از کارمزد این شرکت‌ها اخذ می‌شد و مبلغ آن کمتر بود.

جنتی یادآور شد: طبق ضوابط مربوطه، در سال گذشته مبلغ ۲۰۳ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده و ۲۵ میلیارد تومان عوارض آلایندگی بین شهرستان‌های استان توزیع شده است.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha