۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
تعدیل ۱۱ هزار نیروی کار شرکت مخابراتی «ودافون» طی سه سال آینده
با صدور بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

تعدیل ۱۱ هزار نیروی کار شرکت مخابراتی «ودافون» طی سه سال آینده

در پی ادامه روند کاهش تعداد نیروی کار در شرکت های بزرگ و بین المللی جهان، شرکت مخابراتی «ودافون» نیز با انتشار بیانیه ای رسمی از کاهش ۱۱ هزار فرصت شغلی خود طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار؛ در پی ادامه روند کاهش تعداد نیروی کار در شرکت های بزرگ و بین المللی جهان، شرکت مخابراتی «ودافون» نیز با انتشار بیانیه ای رسمی از کاهش ۱۱ هزار فرصت شغلی خود طی سه سال آینده خبر داد.

بر اساس بیانیه رسمی صادر شده از سوی ودافون، این تعدیل نیروی گسترده مربوط به تمامی شعب این شرکت چند ملیتی در کشورهای مختلف بوده و حدود ۱۰ درصد از کل این نیروها را شامل می شود. در حال حاضر، بیش از ۱۰۹ هزار نیروی انسانی در شعب مختلف ودافون بین المللی مشغول به کار هستند.

این در حالیست که بیش از ۹هزار نیروی کار فعال ودافون در شعبه اصلی این شرکت یعنی برکشایر بریتانیا مشغول به کار بوده و این موضوع می تواند لطمه ای جدی به بازار کار این کشور وارد نماید.

لازم به ذکر است، این نخستین تغییرات عمده ای است که پس از انتصاب «دلا واله» به عنوان نخستین مدیرکل اجرایی شرکت ودافون در این شرکت رخ می دهد.

طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بسیاری از شرکت های بزرگ بین المللی فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعدیل گسترده نیروی کار خود خبر داده اند که از جمله می توان به شرکت های آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت و متا اشاره کرد.

حرکت شرکت های فعال در بخش فناوری اطلاعات به سمت جایگزین سازی سامانه های مبتنی بر هوش مصنوعی از یک سو و وضعیت بد اقتصادی آنها از سوی دیگر، دو دلیل عمده تعدیل نیروی گسترده آنها محسوب می شوند.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha