۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
شکاف دیجیتالی مشهود در ایالات متحده آمریکا
نشنال اینترست بررسی کرد

شکاف دیجیتالی مشهود در ایالات متحده آمریکا

به رغم توسعه آمریکا در زمینه فناوری، ولی همه مردک این کشور دسترسی کافی به اینترنت و انواع خدمات آن ندارد.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای به قلم «جری هار» استاد دانشگاه بین المللی فلوریدا با عنوان «آمریکا باید شکاف دیجیتالی خود را پر کند» منتشر کرده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

ظهور چت جی پی تی، هوش مصنوعی بدون کد و نرم‌افزار شبیه‌سازی صوتی نشان می‌دهد که فناوری‌های دیجیتال سریع‌تر از هر نوآوری در تاریخ بشر پیشرفت کرده‌اند و در کمتر از دو دهه به حدود ۵۰ درصد از جمعیت جهان در حال توسعه رسیده‌اند و جوامع را متحول کرده‌اند.

شکاف دیجیتالی بزرگی در آمریکا وجود دارد - شکاف بین کسانی که به فناوری اطلاعات و خدمات مدرن دسترسی دارند و کسانی که دسترسی ندارند

اما اگرچه ایالات متحده از سال ۲۰۲۱ رقابتی ترین کشور از نظر دیجیتالی در جهان است، بسیاری اغلب فراموش می کنند که همه شهروندان آن از این پیشرفت ها بهره نمی برند. شکاف دیجیتالی بزرگی در آمریکا وجود دارد - شکاف بین کسانی که به فناوری اطلاعات و خدمات مدرن دسترسی دارند و کسانی که دسترسی ندارند.

بسیاری از آمریکایی ها نمی دانند که این مشکل فقط برای کشورهای در حال توسعه نیست. مطالعه‌ای توسط مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که ۷ درصد آمریکایی‌ها، یعنی تقریباً ۲۳ میلیون نفر از اینترنت استفاده نمی‌کنند و ۲۳ درصد به اتصال باند پهن در خانه دسترسی ندارند. این مهم شامل هر ده نفر سه نفر - ۲۷ درصد - که در مناطق روستایی زندگی می کنند و همچنین ۲ درصد از کسانی که در شهرها زندگی می کنند، می شود. علاوه بر این داده ها نشان می دهد که ۴۰ درصد مدارس فاقد پهنای باند هستند.

اما تأثیر شکاف دیجیتالی فراتر از مدارس است. یک ارزیابی ملی از کیفیت زیرساخت، فراگیری، موسسات و مهارت دیجیتال شکاف های قابل توجهی بر اساس نژاد، قومیت و درآمد پیدا کرد. از نظر تأثیر اقتصادی، مرکز تحقیقات Deloitte بررسی کرد که افزایش ۱۰ درصدی دسترسی به پهنای باند در سال ۲۰۱۴ منجر به ایجاد بیش از ۸۷۵۰۰۰ شغل اضافی در ایالات متحده و ۱۸۶ میلیارد دلار درآمد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ شد.

از این رو شکاف دیجیتالی بسیار نگران‌کننده است با توجه به اینکه در دوران مدرن، فناوری دیجیتال مهم‌ترین محرک نوآوری، رشد و ایجاد شغل در نظر گرفته می‌شود. شکاف دیجیتال چالش مهمی است، اما راه‌حل‌هایی وجود دارد: تأمین مالی و اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و ابزارهای گنجاندن دیجیتال می‌تواند به حل آن کمک کند. برخی از این خدمات عبارتند از سرویس اینترنت پهن باند مقرون به صرفه و قوی، آموزش سواد دیجیتال؛ پشتیبانی فنی با کیفیت؛ خواندن مطالبی که برای ایجاد و تشویق خودکفایی، مشارکت و همکاری طراحی شده است.

دولت ایالات متحده اهمیت این مشکل را درک می کند و در حال حرکت برای رسیدگی به آن است. در مارس ۲۰۲۲، دولت بایدن ابتکاری ۴۵ میلیارد دلاری را برای ارائه اینترنت پرسرعت به همه در آمریکا راه اندازی کرد، اگرچه برخی ادعا می کنند که ۲۴۰ میلیارد دلار برای پر کردن شکاف زیرساخت دیجیتال مورد نیاز است.

از آن زمان کنگره بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از جمله ۶۵ میلیارد دلار از طریق قانون زیرساخت دو حزبی (BIL) برای کمک به ایالت ها برای دسترسی به اینترنت پرسرعت برای هر خانواده آمریکایی اختصاص داده است که بیشتر آن به طور مستقیم به دولت های ایالتی اختصاص داده شده است تا آن را به عنوان بخشی از قانون نجات آمریکا اجرا کنند.

باید گفت ایجاد موسسات و ادارات جدید و برنامه ریزی نحوه استقرار بودجه ضروری خواهد بود. ذینفعان متعدد - از جمله ایالت ها، صنعت بیمه درمانی، ارائه دهندگان اینترنت و دارندگان اوراق قرضه شهرداری - باید در مورد برنامه ها و هزینه های دقیق به توافق برسند. مرحله اجرا نیز طولانی خواهد بود، زیرا ساخت فیزیکی زیرساخت های لازم زمان می برد.

گذشته از نیازهای زیرساختی، مقرون به صرفه بودن خدمات دیجیتال نیز نقش بزرگی در شکاف دیجیتالی آمریکا ایفا می کند. با این حال، اروپا درس های مفیدی ارائه می دهد که ایالات متحده می تواند از آنها بیاموزد.

از آنجایی که استانداردهای اروپایی زیرساخت‌های دسترسی باز را الزامی می‌کنند - به این معنی که زیرساخت‌های فیزیکی وجود دارد که ارائه‌دهندگان خدمات مختلف می‌توانند از آن استفاده مشترک کنند - شرکت‌های متعددی از سرمایه‌گذاری در ساخت زیرساخت‌های فیزیکی در امان هستند و آنها را قادر می‌سازد تا برای مشتریان از نظر سطح خدمات رقابت کنند. در نتیجه شرکت های اروپایی قیمت های پایین تری را برای جذب مشتری ارائه می دهند که به نفع مصرف کنندگان است.

آینده ای که مصرف کنندگان خواستار آن هستند حتی دیجیتال تر از امروز، مرتبط تر، جهانی تر و هوشمندتر است. برای دستیابی به این آینده، با تقاضای رو به رشد آن برای اتصال و مصرف داده، ما باید بیشتر در زیرساخت های دیجیتال سرمایه گذاری کنیم - خواه شبکه، اینترنت، مراکز داده، ذخیره سازی، رایانه، انتقال، سیستم ها یا برنامه های کاربردی. باید بستن شکاف دیجیتال برای همه آمریکایی ها را در اولویت سیاست عمومی قرار دهیم.

کد خبر: ۲۲۱٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha