۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
افزایش ۶ درصدی تولید فولاد ایران در فروردین ۱۴۰۲

افزایش ۶ درصدی تولید فولاد ایران در فروردین ۱۴۰۲

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی کشور در فروردین امسال ۳ میلیون و ۶۳ هزار تن بوده که افزایش ۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، در فروردین ماه سال جاری تولید کل محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یک درصدی و تولید آهن اسفنجی افزایش ۵ درصدی داشته است.

براساس این گزارش؛ در مجموع تولید محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش یک درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در فروردین ماه یک میلیون و ۸۴۸ هزار تن بوده است.

همچنین در این مدت ۹۹۷ هزار تن محصولات طویل و ۸۵۱ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است. افزایش تولید محصولات طویل ۴ درصد و تولید محصولات تخت با کاهش ۲ درصدی همراه بوده است.

بر این اساس؛ تولید میلگرد در فروردین ۷۸۸ هزار تن بوده که افزایش ۲ درصدی را در مقایسه با پارسال نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز با افزایش ۱۹ درصدی به ۱۳۴ هزار تن رسیده است.

همچنین میزان تولید ورق گرم کشور در فروردین ماه ۸۳۶ هزار تن بوده که کاهش ۲ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. میزان تولید ورق سرد ۱۲ درصد افزایش و ورق پوششدار نیز ۲۶ درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در فروردین سال جاری ۳ میلیون و ۴۰۷ هزار تن از این محصول را تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha