۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
بانک مشترک کشورهای اسلامی و واحد پول مشترک قدرت جهان اسلام را افزایش می دهد
عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

بانک مشترک کشورهای اسلامی و واحد پول مشترک قدرت جهان اسلام را افزایش می دهد

اگر جهان اسلام با برنامه ریزی و توافق در کنار هم و با ایجاد واحد پول مشترک گام بردارند و یا تاسیس بانک مشترک کشورهای اسلامی را در برنامه قرار دهند می توانند قدرت فراوانی کسب کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، توافقات انجام شده ایران با سایر کشورها در حاشیه اجلاس جده را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ظرفیت کشورهای اسلامی در موضوعات مختلف اقتصادی به ویژه منابع انرژی از الطاف الهی است که اگر به درستی از آن استفاده شود می توان گفت دنیا در اختیار کشورهای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این ظرفیت را دشمنان کشور های اسلامی شناخته و به دنبال ایجاد اختلاف در جهان اسلام است تا این کشورها نتوانند در جهت آرامش و آسایش مسلمانان از توان خود بهره بگیرند و اگر جهان اسلام با برنامه ریزی و توافق در کنار هم و با ایجاد واحد پول مشترک گام برداند و یا تاسیس بانک مشترک کشورهای اسلامی را در برنامه قرار دهند می توانند قدرت فراوانی کسب کنند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی قوه مقننه تصریح کرد: اجلاس اخیر جده گام خوبی در جهت توافقات چندجانبه بود و می تواند در مسیر استفاده و بهره برداری مردم منطقه از ظرفیت های اقلیمی و خدادادی موثر باشد.

وی درخصوص فصل جدید روابط ایران و عربستان نیز گفت: اتحاد بین هر کدام از کشورهای منطقه و جهان اسلام به نفع دیگر کشورها است و ایران و عربستان نیز به عنوان دو کشور مطرح و توانمند لازم است برای اتحاد بیشتر حرکت های جدی ای انجام دهند و این مساله انسجام زیادی بین همه اعضای سازمان همکاری های اسلامی ایجاد می کند.

کد خبر: ۲۲۱٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha