۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
مزایای دو محصول دکوراتیو کاور شوفاژ و پاراوان چیست؟

مزایای دو محصول دکوراتیو کاور شوفاژ و پاراوان چیست؟

کاور شوفاژ و پاراوان، دو محصول دکوراتیو هستند که علاوه بر جنبه زیبایی، می‌توانند کاربردهای دیگری هم در منزل یا محل کار شما داشته باشند.

به گزارش بازار، کاور شوفاژ و پاراوان، دو محصول دکوراتیو هستند که علاوه بر جنبه زیبایی، می‌توانند کاربردهای دیگری هم در منزل یا محل کار شما داشته باشند. برای مثال شما می‌توانید از کاور برای محافظت از شوفاژ خود استفاده کنید و با استفاده از پارتیشن چوبی هم از فضاهای بزرگ، استفاده بهینه‌تری داشته باشید. ما در این مطلب تصمیم داریم شما را با این دو محصول آشنا کرده و مزایای خرید هریک را بررسی کنیم. همراه ما باشید!

آشنایی با پاراوان و مزایای آن

آشنایی با پاراوان

پاراوان از یک کلمه فرانسوی به معنای پرده گرفته شده است. پارتیشن متحرک یکی از محصولات کاربردی و دکوراتیو به شمار می‌رود که می‌توان برای تقسیم‌بندی فضا و اضافه کردن زیبایی به محیط، از آن استفاده کرد. پاراوان را می‌توان در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار داد؛ به همین علت تنوع این محصول بسیار بالاست و شما شاهد انواع طرح‌ها و مدل‌های مختلف آن در بازار هستید.

تنوع این محصول به گونه‌ای است که می‌توان آن را در محیط‌های تجاری، اداری و ... به کار برد. پاراوان را معمولاً از چوب‌های طبیعی، هایگلاس یا ام دی اف چوبی می‌سازند. نحوه ساخت این محصول بدین صورت است که چند صفحه چوبی سبک را با استفاده از لولا و پروفیل‌ها به هم وصل کرده و سپس آن را به شکلی طراحی می‌کنند تا بتوان آن‌ها را به راحتی تا کرد. این یکی از ویژگی‌های مهم این نوع پارتیشن چوبی است. استفاده از این پارتیشن‌های متحرک مزایای زیادی برای شما به همراه دارد. ما در این بخش برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

امکان جابجایی: این پارتیشن‌های متحرک، قابل جابجایی هستند؛ یعنی هر زمان که که قصد تغییر دکوراسیون داشته باشید، می‌توانید آن را تازده و در محل دیگری قرار دهید.

از نظر اقتصادی به‌صرفه است: خرید این پارتیشن‌ها در مقایسه با دیگر محصولات مشابه به صرفه‌تر است و برای خرید آن نیاز به صرف هزینه‌های هنگفتی نیست.

وزن سبک: از دیگر مزایای پاراوان می‌توان به وزن پایین آن‌ها اشاره کرد. این وزن سبک امکان حمل و نقل این محصولات را نیز راحت‌تر می‌کند و برای جابه‌جایی با مشکل زیادی مواجه نخواهید بود.

آشنایی با کاور شوفاژ و مزایای آن

آشنایی با کاور شوفاژ

کاور شوفاژ که به آن کاور رادیاتور نیز گفته می‌شود، از دیگر محصولات دکوراتیو و کاربردی است که علاوه بر پوشش دادن شوفاژها، می‌تواند زیبایی فضا را چند برابر کند. این محصول به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند لبه‌های تیز شوفاژ را بپوشاند و حرارت ساطع شده را متعادل کند. استفاده از این محصولات موجب می‌شود تا در صورت برخورد کودکان و بزرگسالان با این تجهیزات سوختگی ایجاد نشود.

این محصولات را با نام‌های دیگر مانند روشوفاژی و روکش شوفاژ یا باکس رادیاتور نیز می‌شناسند. برای ساخت این محصول از چوب (عمدتاً چوب ‌ام دی اف)، استفاده می‌شود و شما می‌توانید طرح‌های متنوع آن را را در بازار مشاهده کنید.

استفاده از این محصول مزایای زیادی دارد. در ادامه برخی از این مزایا را به شما معرفی خواهیم کرد.

زیباسازی محیط: یکی از مزایای مهم استفاده از این محصول این است که می‌تواند موجب زیباتر شدن دکوراسیون داخلی شما شود. تنوع این محصول به شما کمک می‌کند تا بتوانید آن را با سبک دکوراسیون مورد نظر خود هماهنگ کنید.

محافظت از کودکان: همان طور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم این کاورها می‌توانند به عنوان یک محافظ عمل کنند و لبه‌های شیارهای باریک شوفاژ را بپوشانند؛ بنابراین در صورتی که اعضای خانواده یا کودکان با آن برخورد داشته باشند، به بدن آن‌ها آسیبی وارد نمی‌شود.

کاهش صدای رادیاتور: گاهی چرخش آب گرم و سرد درون رادیاتورها موجب می‌شود تا شوفاژ صدای زیادی تولید کند. این صدا معمولاً در شب می‌تواند برای ساکنان منزل آزاردهنده باشد. استفاده از این کاورها باعث می‌شود تا صدای موجود تا حد زیادی کاهش داشته باشد.

پوشش رادیاتور قدیمی با یک کاور شیک: بسیاری از افراد به جهت جنبه زیبایی این محصول را خریداری می‌کنند. این ویژگی مهم می‌تواند باعث شود تا رادیاتورهای قدیمی بسیار شیک و زیبا به نظر برسند.

عبور حرارت از قاب رادیاتور: بهتر است بدانید که کاور شوفاژ به شکل مشبک ساخته شده است و این ویژگی باعث می‌شود تا هوا بتواند به راحتی در گردش باشد. این مزیت مهم موجب همرفت هوای گرم و سرد نمی‌شود و برخلاف تصور عموم می‌تواند به گردش سریع‌تر هوا در فضا کمک کند.

قیمت خرید کاور شوفاژ و پاراوان

اگر شما هم قصد خرید پارتیشن چوبی و کاور شوفاژ را دارید، قطعاً با این سؤال مواجه شده‌اید که قیمت این محصولات چقدر است. در خصوص قیمت پاراوان باید بگوییم عوامل مختلفی مانند جنس، طرح و مدل این محصولات می‌تواند روی قیمت آن‌ها تأثیر داشته باشد. هر یک از مدل‌های این محصول با قیمت خاصی ارائه می‌شوند. هر چقدر طرح و مدل محصول ساده‌تر باشد، قطعاً قیمت آن نیز پایین‌تر است.

به علاوه بهتر است بدانید استفاده از پایه این محصول نیز باعث شده تا قیمت نهایی آن بالا رود. این پایه‌ها باعث می‌شوند تا استحکام و ایستادگی محصولات بیشتر باشد. به طور کلی باید گفت که قیمت این پارتیشن‌های متحرک مقرون‌به‌صرفه است. در صورتی که بخواهید پارتیشن‌های سفارشی را تهیه کنید، قیمت نهایی محصول کمی بالاتر می‌رود و هر چقدر طرح و چاپ دلخواه شما خاص‌تر باشد، قیمت پارتیشن نیز گران‌تر است.

در مورد قیمت کاور شوفاژ نیز باید بگوییم که قیمت این کاورها به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به ابعاد و جنس کاور اشاره کرد. برای مثال کاورهایی که از جنس‌ ام دی اف هستند در مقایسه با کاورهای چوبی قیمت پایین‌تری دارند. مدل‌های مختلف این محصول هر یک با قیمت‌های خاصی ارائه می‌شوند.

همانطور که متوجه شدید، هر دو محصول کاربردهای فراوانی دارند و به جذابیت هرچه بیشتر دکوراسیون شما کمک خواهند کرد. شما می‌توانید با خرید این محصولات، رنگ و روی تازه‌ای به دکوراسیون منزل و محل کار خود بدهید، همچنین از سبک‌ها و تزیینات تکراری دور شوید!

کد خبر: ۲۲۱٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha