۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
فاز دوم مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند هفته دولت افتتاح می شود
معاون فناوری دانشگاه بیرجند:

فاز دوم مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند هفته دولت افتتاح می شود

بیرجند - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند از افتتاح فاز دوم مرکز نوآوری و شتابدهی طی هفته دولت خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار فاز سوم را نیز تا پایان سال راه اندازی می کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید رضا نجفی ظهر دوشنبه در بازدید معاون علمی رئیس جمهور از مراکز رشد فناوری دانشگاه های استان از افتتاح فاز دوم مرکز نوآوری و شتابدهی طی هفته دولت خبر داد و گفت: فعالیت این مرکز از خرداد ماه سال ۹۸ در استان آغاز شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند با بیان اینکه فاز اول این مرکز در حال ارائه خدمت است، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبار، فاز سوم پروژه هم تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰، شش فاز در این مرکز احداث می شود، گفت: ۱۱ واحد فناور در مرکز نوآوری و شتابدهی مستقر بوده و ۱۲ شرکت دانش بنیان توسط اعضای هیئت علمی در این مرکز فعالیت دارند.

نجفی با اشاره به شرایط آزمایشگاه های دانشگاه بیرجند بیان کرد: نوسازی آزمایشگاه ها نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این بازدید با اشاره به پتانسیل های علمی استان بیان کرد: تاکنون ۴۰ اختراع در حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ثبت شده است.

طوبی کاظمی از فعالیت چهار مرکز دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و افزود: این مراکز فعالیت هایی اعم از تهیه کیت های تشخیصی را انجام می دهند.

کاظمی خواستار اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شد و گفت: همچنین تجهیز آزمایشگاه مرکز رشد فناوری سلامت نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: دانشکده داروسازی دانشگاه هم نیازمند احداث مرکز ساخت قرص و محصولات دارویی جامد و نیمه جامد بوده که این امر اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان می طلبد.

کد خبر: ۲۲٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha