۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
۱۰۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی روستایی در مهدی‌شهر اجرایی می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفتگو با بازار:

۱۰۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی روستایی در مهدی‌شهر اجرایی می‌شود

سمنان- حقیقت حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان، از اجرای بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه گازرسانی روستایی در شهرستان مهدی‌شهر در آینده نزدیک خبر داد.

سید جواد حقیقت حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه گازرسانی روستایی به شهرستان مهدی‌شهر یکی از مطالبات مردم به خصوص روستاهای کمتر برخوردار بود، بیان کرد: برای گازرسانی به روستاهای چاشم و خطیر کوه با رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته به خصوص از سوی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس، توانستیم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیرکوه و روستاهای منطقه در شهرستان مهدی‌شهر از زمستان سال قبل آغاز شده و در دست اجرا است، بیان کرد: با تزریق این اعتبارات می توانیم با سرعت بیشتری طرح را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه گازرسانی روستایی در مهدی‌شهر طی دو مرحله انجام خواهد شد، ابراز داشت: مرحله اول این طرح زمستان سال ۱۴۰۱ آغاز و تاکنون ادامه دارد و مرحله دوم نیز اواسط آبان ماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

اجرای طرح گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیرکوه و روستاهای اطراف کمتر از دو سال زمان می برد

حقیقت حسینی با بیان اینکه تامین گاز روستایی در کنار ماندگاری جمعیت می‌تواند به ارتقای کسب و کارهای خانگی و روستایی و اشتغال منجر شود، افزود: گازرسانی یکی از زیرساخت‌های مهم برای روستاهای سردسیر مهدی‌شهر محسوب می شود که مطالبه عمومی بود.

وی با بیان اینکه مرحله اول گازرسانی روستایی به روستاهای خطیرکوه و چاشم تامین زیرساخت و توسعه خط انتقال بود، بیان کرد: اعتبار این مرحله ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده و تا سال آتی نیز به بهره برداری کامل می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه مرحله نخست گازرسانی روستایی از شهمیرزاد آغاز و تا چاشم و روستاهای واقع شده در مسیر منتهی می‌شود، تاکید کرد: مرحله دوم توسعه خط انتقال از چاشم به خطیر کوه خواهد بود که برای آن بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

حقیقت حسینی با بیان اینکه در مجموع اجرای طرح گازرسانی به روستاهای چاشم، خطیرکوه و روستاهای اطراف کمتر از دو سال زمان می‌برد، بیان کرد: ارتقای زیرساخت ها به ارتقای اقتصاد روستایی منطقه نیز کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش بازار، روستاهای مهدی‌شهر قطب گردشگری نیز محسوب می شوند و لذا گازرسانی می‌تواند به لحاظ اقتصاد گردشگری این منطقه را تقویت کند. چندی قبل اقدامات خوبی برای تامین اینترنت این منطقه نیز صورت گرفته بود.

کد خبر: ۲۲۱٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha