۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
استعلام صلاحیت فنی خودرو با اسکن QR کد

استعلام صلاحیت فنی خودرو با اسکن QR کد

­رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خریداران خودرو با اسکن QR کد موجود در شناسنامه خودرو از صلاحیت فنی خودرو مطلع شوند.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه افزود: QR کد در واقع سند مالکیتی است که صلاحیت فنی خودرو را به خریداران خودرو نشان می‌دهد، درج این سند فنی در شناسنامه خودرو و کاربرگ خرید برای مصرف کننده قابل رصد و برای ما به عنوان سازمان ملی استاندارد قابل پایش است.

وی در خصوص نحوه استفاده از کیو آر کد برای دارندگان خودرو گفت: QR کد قابل خواندن است و در سند درج شده، دارندگان خودرو می‌توانند با اسکن، مشخصات فنی را رؤیت کنند و هنگام رویت از سوی مصرف کننده ما هم مطلع می‌شویم، او می‌تواند رضایت و یا دلایل نبود رضایتش را گزارش کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد:پایش و نظارت ما بر شرکت‌های خودروسازی به صورت پیوسته ادامه دارد.

گفتنی است خودروسازان داخلی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ به ایجاد رمزینه پاسخ سریع (QR - CODE) بر روی سند مالکیت و برگه ضمانت خودرو برای پایش اطلاعات خودرو ملزم شدند. با ایجاد این سامانه فناورانه علاوه بر ثبت اطلاعات محصول، سوابق تعمیر و نگهداری، رویت مدارک و فیلم‌های آموزشی خودرو توسط مصرف کننده نهایی و میزان رضایتمندی مشتری از کیفیت خودروهای تولید داخل توسط سازمان ملی استاندارد نیز مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۲۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha