۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
اذعان وزیر خزانه داری آمریکا به سختی اوضاع اقتصادی

اذعان وزیر خزانه داری آمریکا به سختی اوضاع اقتصادی

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: افزایش سقف بدهی دولت آمریکا در حال حاضر «سخت تر» از گذشته است.

به گزارش بازار، جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا گفت: امیدوار است ظرف چند هفته آینده کنگره آمریکا را درباره زمان دقیق کمبود بودجه وزارت خزانه داری آمریکا برای پرداخت هزینه‌های دولت، در جریان قرار دهد. سقف بدهی، که کنگره یک قرن پیش تعیین کرده است، حداکثر مبلغی است که دولت آمریکا می‌تواند وام بگیرد. این کشور قبلاً در ژانویه به سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود رسیده است و این امر سبب شد تا وزارت خزانه داری از شگردهای حسابداری موسوم به اقدامات فوق العاده استفاده کند تا به دولت با محدود کردن برخی سرمایه گذاری‌های دولتی، در ادامه پرداخت صورت حساب‌ها و هزینه‌های خود کمک کند.

رئیس خزانه داری آمریکا با هشدار اینکه در صورت عدم پرداخت سقف بدهی، دولت آمریکا ممکن است به زودی در اول ژوئن دچار قصور در تعهد خود شود، بارها از کنگره خواسته است که با افزایش سقف بدهی موافقت کند تا از فاجعه اقتصادی و مالی جلوگیری کند. دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا ماه هاست که بر سر این موضوع با هم درگیر شده اند.

جمهوری خواهان بر کاهش هزینه‌های دولت فدرال برای افزایش سقف بدهی اصرار دارند، در حالی که دموکرات‌ها معتقدند که سقف استقراض باید بدون هیچ قید و شرطی برداشته شود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با نمایندگان هر دو حزب دیدار کرد، اما نتوانست بن بست را بشکند. یلن گفت که کاهش مخارج دولت در معرض خطر قصور در تعهد دولت، ممکن است آسیب بزرگی به خانوارهای آمریکا وارد کند و به بازار مالی آسیب رساند، رتبه اعتباری دولت فدرال را تضعیف می‌کند و وضعیت دلار آمریکا و ارز ذخیره جهان را متزلزل می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات فوق العاده این کشور از ۱۱۰ میلیارد دلار در هفته گذشته به ۸۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۲۰٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha