۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
افزایش ۹ هزار مگاواتی مصرف برق با افزایش دمای هوا
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

افزایش ۹ هزار مگاواتی مصرف برق با افزایش دمای هوا

سخنگوی صنعت برق گفت: افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق نسبت به پارسال، عدد بسیار بزرگی است و باید­در کاهش مصرف برق و صرفه جویی، دقت نظر داشته باشیم

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی درباره روند افزایشی مصرف برق همزمان با افزایش دمای هوا گفت: روز گذشته (۲۳ اردیبهشت) اوج بار مصرف برق به عدد ۵۴ هزار و ۸۴۰ مگاوات رسید.

وی افزود: این عدد نسبت به روز مشابه سال گذشته، ۹ هزار مگاوات یعنی ۲۰ درصد افزایش مصرف برق را نشان می‌دهد که عدد بسیار بزرگی است و لازم است که همگی در کاهش مصرف برق و صرفه جویی، دقت نظر داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اضافه کرد: امسال وزارت نیرو برنامه خوبی را برای کاهش مصرف در بخش خانگی پیش بینی کرده و مشترکان می‌توانند با مشارکت در این طرح، به ازای هرکیلووات ساعت کاهش مصرف برق، تا ۲ هزار تومان از پاداش مدیریت مصرف برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: پیش بینی شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد که در مناطق با دمای عادی، استفاده از کولرهای آبی با دور کند می‌تواند تا ۱۵۰ هزار تومان در ماه پاداش صرفه جویی را در پی داشته باشد که روی قبوض برق لحاظ می‌شود.
این مقام مسئول در پایان درباره مدیریت مصرف برق در مناطق گرمسیری هم بیان کرد: در این مناطق اگر امکان پذیر باشد و مشترکان یک کولر را خاموش کنند، می‌توانند تا یک و نیم میلیون تومان پاداش صرفه جویی در مصرف برق را دریافت و به برخورداری سایر مشترکان از برق پایدار کمک کنند.

کد خبر: ۲۲۰٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha