۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
مدارس روستایی استان سمنان هوشمند می‌شوند/ اتصال ۱۵۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

مدارس روستایی استان سمنان هوشمند می‌شوند/ اتصال ۱۵۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات

سمنان- حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی مدارس استان گفت: تاکنون ۱۵۰ مدرسه روستایی در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، از اجرای طرح هوشمند سازی مدارس روستایی استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با استفاده از فنّاوری ADSL و همکاری شرکت مخابرات منطقه سمنان اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون ۱۵۰ مدرسه روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند، افزود: توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش‌وپرورش به‌منظور افزایش ضریب نفوذ اتصال در دستور کار قرار دارد.

کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق روستایی استان سمنان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با تأکید بر اینکه اجرای این طرح گامی مؤثر در راستای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق محروم استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: ارائه سرویس‌های موردنیاز مابقی مدارس روستایی که قابلیت اتصال با فنّاوری ADSL را ندارند بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده و از طریق ظرفیت اپراتورهای همراه انجام خواهد شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه این طرح تا پایان مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: برنامه هوشمند سازی مدارس یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای تحقق دولت الکترونیک در کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود بسترهای ارتباطی در مناطق کمتر توسعه‌یافته روستایی در اولویت برنامه‌های وزارتخانه و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان قرار دارد.

ایجاد تعامل برای ارتقای سطح کیفیت خدمات ارتباطی در استان سمنان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان در ادامه بابیان اینکه تعامل و همکاری روزافزون شرکت مخابرات استان و شرکت‌های FCP تأثیر بسزایی در کاهش مشکلات حوزه ADSL  دارد، ابراز داشت: ارتقای سطح کیفیت ارائه سرویس از مهم‌ترین نتایج این تعامل است.

حسن‌پور بابیان اینکه گذر از انحصاری بودن برخی از خدمات تلفن و ارتباطات ثابت را یکی از اهداف وزارت ارتباطات در این راستا دانست و گفت: رفع مشکلات موجود بر سر استفاده از زیرساخت‌های انحصاری در اختیار برخی شرکت‌ها و شرکت‌های خصوصی تابعه آن‌ها از دیگر اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

وی با اشاره به طراحی پروانه‌ی FCP برگرفته از Fixed Communication Provider بیان کرد: این پروانه به برخی از شرکت‌های فعال و حائز شرایط تخصیص داده می‌شود و بر همین اساس دریافت‌کنندگان پروانه FCP  با اخذ این مجوز می‌توانند علاوه بر اینترنت پرسرعت ADSL به ارائه خدماتی دیگر از قبیل تلفن ثابت، تلفن مبتنی بر IP، اینترنت نسل چهارم TD-LTE، خدمات وای‌فای، فیبر نوری و غیره نیز بپردازند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان خاطرنشان کرد: امکان ثبت شکایت از سوی مشترکان از خدمات ارتباطی در سامانه ۱۹۵ ایجادشده است تا هرگونه مشکلات فنی شبکه به‌ویژه رانژه‌های خطوط تلفن ثابت در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

کد خبر: ۲۲٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha