۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
باغات استان زنجان شناسنامه‌دار می‌شوند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

باغات استان زنجان شناسنامه‌دار می‌شوند

زنجان- حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از صدور شناسنامه باغات با همکاری اتاق اصناف جهادکشاورزی استان خبر داد.

روح الله حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار،از صدور شناسنامه باغات با همکاری اتاق اصناف جهادکشاورزی خبر داد و گفت: کارشناسان اتاق اصناف بعد از نظارت و ارزیابی‌های مختلف از باغ، اطلاعات باغ را در سامانه «سبک» ثبت می‌کنند و در نهایت بعد از تأیید جهاد کشاورزی اگر باغ از سطوح بالای برخوردار بود پروانه صنفی صادر و اگر در سطوح کوچک باشد شناسنامه برای باغ صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه باغداران می‌توانند بعد از اخذ پروانه صنفی مانند جواز کسب برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند؛ابراز داشت: در حال حاضر اجرای این طرح از گلخانه‌داران آغاز شده است و گلخانه‌داران موظف هستند در صورت تمایل اگر در صدد عرضه محصولی به بازار هستند، حتماً باید QRCode اخذ کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: همه کشاورزان را ملزم کرده‌ایم که برای محصولاتشان باید QRCode اخذ کنند در غیر این‌صورت از حمایت‌های جهاد کشاورزی برخوردار نخواهند شد.

حسنی از وجود ۱۶۰ واحد گلخانه‌ای تجاری و کوچک مقیاس در زنجان خبر داد و تاکید کرد: در ۴۱ هکتار از گلخانه‌های زنجان ۴ هزار و ۷۰۰ تن محصول گلخانه‌ای تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: به ازای هر هکتار ۱۷ نفر در گلخانه‌ها مشغول به کار می‌شوند و اشتغال سالیانه گلخانه‌های زنجان ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و هزارو ۵۰۰ نفر غیر مستقیم است.

کد خبر: ۲۲۰٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha