۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
امضای تفاهم­‌نامه احداث نیروگاه­­‌های خورشیدی بین ساتبا و دانشگاه آزاد اسلامی

امضای تفاهم­‌نامه احداث نیروگاه­­‌های خورشیدی بین ساتبا و دانشگاه آزاد اسلامی

تفاهم­‌نامه همکاری احداث نیروگاه­­‌های خورشیدی و ارتقای بهره‌وری انرژی فی ­مابین سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، در راستای عمل به تعهدات و وظایف قانونی در توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک و حمایت از مشارکت بخش خصوصی در این حوزه و ارتقای بهره‌وری انرژی برق، تفاهم‌نامه همکاری احداث نیروگاه‌های خورشیدی و ارتقای بهره‌وری انرژی بین "محمود کمانی" معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق و مجید مشکینی سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منقعد شد.

از اهداف مهم این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری و بسترسازی جهت احداث و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در زمینه‌های متعلق به واحدهای دانشگاه در سطح کشور جمعاً به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات طی مدت ۳ سال و اجرای راهکارهای بهره‌وری انرژی در ساختمان‌های زیرمجموعه دانشگاه در سطح کشور جمعا به میزان ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت در سال و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی و فنی و اجرایی طرفین برای توسعه همکاری‌های آموزشی تحقیقاتی و فناوری اشاره کرد.

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق درباره تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و ارتقای بهره‌وری انرژی گفت: این تفاهم‌نامه سه سرفصل دارد که عبارتند از توسعه انرژی تجدیدپذیر، بهره‌وری برق و حوزه پژوهش و آموزش که هر سه فصل باید به طور جد شروع شود.

کمانی افزود: یکی از راه‌های احداث نیروگاه از طریق ماده ۱۲ (رفع موانع تولید رقابت پذیر و نظام مالیاتی کشور) است که بازگشت سرمایه آن ۴ ساله است. در این روش سرمایه‌گذاران باید در مناقصه شرکت کنند و پس از آن شروع به احداث نیروگاه کنند.

وی در خصوص خرید انرژی تجدیدپذیر توضیح داد: مدل بورس نیز اخیرا معرفی شده است که در آن هیچ محدودیتی وجود ندارد و سرمایه‌گذار می‌تواند به هر میزان که می‌خواهد، درخواست دهد البته لازم به ذکر است که مصرف کنندگان فقط صنایع، ساختمان‌های دولتی و استخراج کنندگان رمزارزها هستند.

مشکینی سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی نیر در این جلسه بیان کرد: امیدوار هستیم با امضای این تفاهم‌نامه بین ساتبا و دانشگاه آزاد از تمام ظرفیت‌های دوطرف استفاده کنیم تا خیر و برکات آن شامل حال مردم شود.

کد خبر: ۲۲۰٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha