۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی برای عربستان در ایران وجود دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی برای عربستان در ایران وجود دارد

همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مزایای اقتصادی توافق تهران- ریاض، گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی برای عربستان در ایران وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن همتی، مزایای اقتصادی از سرگیری روابط ایران و عربستان و تاثیر بهبود مناسبات در جبران خسارات ناشی از تحریم‌ها، گفت: قطعا ضرورت‌های جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای احیای روابط با همدیگر از یک جنس نیست اما هر دو کشور به این برقراری روابط نیاز داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: توسعه ارتباطات منطقه‌ای از اولویت‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم است و این سیاست به گشایش و افزایش روابط بازرگانی، اقتصادی و تجاری کم می‌کند. عربستان از کشورهای مهم منطقه و مهمترین عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

وی در ادامه یادآور شد: احیای روابط ایران و عربستان و تاثیر آن در حوزه تجارت از دو بُعد قابل تامل است؛ نخست روابط مستقیم ایران و عربستان است که به مدت هفت سال متوقف شده بود و نکته دوم اینکه عربستان در منطقه کشوری سابقه دار و با نفوذ است و دارای امکانات نفتی و غیر نفتی است. از طرفی ارتباط تأثیرگذار عربستان با کشورهای منطقه نیز بسیار مهم است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی برای عربستان در ایران وجود دارد، تصریح کرد: پس از دستیابی به توافق میان ریاض و تهران، روند سرمایه گذاری عربستان در ایران افزایش می‌یابد، افزایش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری سعودی‌ها در ایران بخش قابل توجهی از محدودیت‌های ناشی از تحریم را به حداقل خواهد رساند.

همتی با بیان اینکه تاثیرات منطقه‌ای بهبود رابطه با عربستان هم برای ایران حائز اهمیت است، گفت: ازسرگیری روابط با عربستان سعودی امکان ادامه استراتژی منطقه‌ای که سال‌ها پیش در منطقه حاکم بود را به ایران می‌دهد تا براساس روابط تجاری با همسایگان نزدیک خود و با ایجاد یک فضای امنیتی و اقتصادی مطلوب شاهد چشم‌اندازهای مثبتی در آینده باشد.

کد خبر: ۲۲۰٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خان داداش IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 0
      چجوری؟؟؟ بدون وجود بانک مگه امکان پذیره؟ FATF